7 Trendów w Marketingu 2021 Zwinność

7 trendów w marketingu 2021. Część 2 – zwinność.

Bądź zwinny. Nadeszła odpowiednia pora, by marketerzy wykorzystali odpowiednie narzędzia cyfrowe i zaprojektowali mapę drogową organizacji, aby urzeczywistnić zwinny marketing.

TREND 2

Zwinny marketing.

Przez lata postępowanie marek w czasie recesji pozostawało w większości niezmienione: albo wycofaj się, skoncentruj się na kosztach i wyjdź ze spowolnienia we właściwym momencie, albo działaj, ​​aby zdobywać nowe udziały w rynku. Jednak obecna recesja wywołana pandemią jest wyjątkowa, ponieważ wymusiła ogromne i gwałtowne zmiany w zachowaniach konsumentów – odwrót od sklepów stacjonarnych i nastawienie się w stronę kanałów cyfrowych. W związku z tym radzenie sobie ze spadkiem koniunktury wymaga nowszych porad: przejdź do zwinnej strategii aktywności w kanałach cyfrowych, która spełni potrzeby klientów i zastopuje ryzyko utraty udziałów na już napiętym i konkurencyjnym rynku.

Z offline do online

W ankiecie obejmującej 2447 konsumentów na całym świecie, 58% z nich było w stanie podać przykład marki, która była w stanie szybko zmienić swoją ofertę, aby lepiej reagować na „nową, trudną rzeczywistość” wywołaną przez COVID-19. Z tej grupy respondentów 82% stwierdziło, że taka nowa, dostosowana oferta zwiększyła ich chęć przeprowadzania większej liczby interesów z tymi markami. COVID-19 zwiększył również uznanie klientów i przyjęcie przez nich kanałów cyfrowych, a 66% przyznaje, że pandemia zwiększyła ich uznanie dla tych dobrze zaprojektowanych technologii. 63% zgodziło się, że nadal będzie częściej korzystać z technologii cyfrowych po ustąpieniu pandemii.

Wielu marketerów zdaje sobie sprawę, że powinni posiadać umiejętność szybkiego poruszania się w coraz bardziej zmiennym cyfrowym świecie. Jeśli chcesz być liderem marketingu jest to przełomowy moment. Biorąc pod uwagę szybkie zmiany oczekiwań dotyczących zaangażowania klientów, w połączeniu ze zwiększonym uznaniem i zależnością klientów od technologii cyfrowej, obecnie ważniejsze niż kiedykolwiek jest przyspieszenie. Zrób to zamiast ograniczać inwestycje, które umożliwiają organizacjom szybkie reagowanie za pomocą najbardziej odpowiednich komunikatów do klientów. Stosuj zwinny marketing.

Trzy trendy, które pomagają urzeczywistnić zwinny marketing 

Firmy mogą lepiej dopasować się do potrzeb klientów, stosując spostrzeżenia wynikające z tych trzech trendów:

  • POSIADANIE DOKŁADNEGO OBRAZ RYNKU

Podstawa zwinnego marketingu często wymaga jednego, ujednoliconego organizacyjnego spojrzenia na klienta. Wymaga to zaprojektowania systemu danych, który integruje niegdyś różne, międzyorganizacyjne zestawy danych w jedną platformę danych klienta (PDK).

Co to oznacza? Na początku organizacje powinny opracować lub przyjąć platformę, która połączy dane z różnych kanałów, takich jak e-commerce i media społecznościowe; urządzenia takie jak laptopy, telefony komórkowe i tablety; platformy, takie jak systemy zarządzania relacjami z klientami (CRM), systemy do mapowania ścieżek klientów czy marketing automation. Tak możesz stworzyć bardziej całościowe doświadczenie klienta.

  • ZROZUMIENIE POTRZEB

Aby naprawdę odpowiedzieć na potrzebę klienta, organizacja powinna być w stanie je wyczuć i zrozumieć. Na szczęście PDK w połączeniu z technologiami predykcyjnego wykrywania (opartymi na uczeniu maszynowym i sztucznej inteligencji) umożliwiają to już wielu organizacjom. 

  • SOCIAL CRM

Marketerzy, kiedy już wyczują, dokąd zmierza rozmowa, mają do dyspozycji niezliczone kanały, dzięki którym mogą nawiązać kontakt z odbiorcami. Oprócz tych tradycyjnych, takich jak poczta e-mail, media drukowane, telewizja i media społecznościowe, istnieje rosnący zestaw kanałów społecznościowych, które niektórzy z najbardziej doświadczonych marketerów – zarówno na rynkach B2C, jak i B2B – przekształcają w całe społecznościowe ekosystemy CRM.

Czym jest social CRM? Marki wykorzystują swoje platformy społecznościowe, jako drogę do świadczenia dedykowanych usług pojedynczym użytkownikom. Chociażby dla przykładu, aby umówić się na spotkanie z przedstawicielem handlowym. Mimo, że marketerzy od dawna używają platform społecznościowych do przekazywania treści za pośrednictwem wpływowych osób tzw. twarzy marki lub kluczowych liderów opinii (KLO), niektórzy robią to teraz na mikro poziomie, tworząc wirtualnych liderów.

Jak być zwinnym? Początek drogi

Przedstawiamy trzy kroki, które marketerzy mogą podjąć, aby stworzyć i zrealizować swoją wizję zwinnego marketingu:

  1. Zrozum klienta. Ponieważ platformy danych stają się coraz bardziej powszechne (i są coraz lepiej obsługiwane przez głównych dostawców technologii), marketerzy mogą mieć coraz śmielsze aspiracje w tym zakresie. Wszystko zaczyna się od zrozumienia klienta i jego potrzeb. Marketerzy mogą wykorzystać tę wiedzę, aby pomóc w nakreśleniu jednolitej wizji całej organizacji.
  2. Projektuj strategię kanału cyfrowego. Technologie cyfrowe oraz sprzedaż i marketing będą niezwykle istotne przy projektowaniu strategii kanału, która będzie współgrać na całej ścieżce klienta. Marketerzy mogą lepiej pozycjonować swoją zwinną strategię, włączając do planowana kluczowych członków kadry kierowniczej i uwzględniając ich potrzeby i wgląd w projekt strategii danego kanału.
  3. Szybkie prototypowanie i wprowadzanie nowych ofert w życie. Aby zwinny marketing odniósł sukces, najważniejsza jest szybkość. Tylko 35% organizacji wykorzystuje opinie klientów do szybkiego tworzenia prototypów nowych ofert. Biorąc pod uwagę znaczenie odpowiednich komunikatów – w połączeniu z jasnym zrozumieniem podróży klienta – być może nie ma lepszego czasu, aby oprzeć się na technologii wykrywania, monitoringu mediów i social CRM w celu szybkiego podejmowania takich decyzji. 

Interakcje z klientami podczas pandemii

SYGNALIZUJ, NIE HAŁASUJ

Na rynku pełnym treści konsumenci są narażeni na interakcję z nawet 10 000 reklam dziennie, z których każda walczy o ich uwagę. Z tego powodu większość treści pozostaje niezauważona, a osoby odpowiedzialne za projektowanie i wdrażanie przekazów reklamowych stają przed nie lada wyzwaniem. Jak zatem marketerzy mogą skutecznie przebić się przez ten szum reklamowy?

Trafność jest tym, co przyciąga uwagę i zainteresowanie odbiorców. Odpowiednie treści łączą markę z tym, co jest najważniejsze dla konsumentów dokładnie wtedy, kiedy je otrzymują. 

Sztuka i nauka dostarczania odpowiednich treści częściowo zależą od kreatywnego kierunku marketerów, a w dużej mierze od spostrzeżeń opartych na danych – zrozumienia klienta, śledzenia trendów i możliwości dostarczania w czasie rzeczywistym odpowiednich wiadomości do klientów.

W kolejnym odcinku pokażemy trzeci trend – nastawienie na ludzkie doświadczenia, czyli w jaki sposób organizacje mogą wyrwać się z nastawienia na wydajność, aby podnieść jakość doświadczeń swoich klientów, pracowników i partnerów biznesowych. 

***

Pełny Raport można pobrać z: https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/deloitte-digital/Articles/Raport-Global-Marketing-Trends-2021-Jak-wyznaczyc-kurs-w-czasach-niepewnosci.html

Zobacz pozostałe trendy marketingu 2021:
Trend 1 – cel organizacji
Trend 2 – zwinny marketing
Trend 3 – human experience
Trend 4 – zaufanie
Trend 5 – angażowanie
Trend 6 – współprace

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *