Prezydenci polskich miast w internecie

W maju polskie media zdominował temat rozliczania oświadczeń majątkowych prezydentów miast oraz uchwalania dla nich podwyżek. Innym tematem ożywionej debaty medialnej była ustawa metropolitalna. Z tego powodu NewsPoint przyjrzał się tym razem wizerunkom prezydentów największych polskich miast w mediach internetowych. Do analizy wybrano prezydentów 18 największych miast (powyżej 200 tys. mieszkańców) oraz czterech mniejszych stolic administracyjnych. Czytaj dalej Prezydenci polskich miast w internecie »

Producenci zabawek dla dzieci

NewsPoint wraz z serwisem Mediadzieci.pl opracował raport na temat wybranych producentów zabawek. Wspólne raporty serwisu specjalizującego się w tematyce marketingu dziecięcego oraz firmy zajmującej się monitorowaniem internetu będą publikowane cyklicznie i będą dotyczyć wybranych kategorii produktów dla dzieci. W skład raportu „Producenci zabawek dla dzieci w internecie” wchodzą materiały publikowane w przeciągu ostatnich 12 miesięcy. Specjaliści z NewsPoint przeprowadzili analizę jakościową i ilościową publikacji dotyczącą 8 firm działających na rynku.

Czytaj dalej Producenci zabawek dla dzieci »

„Panie pilocie, dziura w samolocie!” – NewsPoint o tanich liniach lotniczych

Zagraniczne wyjazdy na tzw. długie weekendy stały się już urlopowym zwyczajem Polaków do tego stopnia, że linie lotnicze prześcigają się w promocjach i zmianach ofertowych.  W związku z tym NewsPoint przygotował raport na temat tanich linii lotniczych. Podsumowanie objęło publikacje na temat 15 tanich przewoźników lotniczych, które pojawiały się w polskim internecie w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Specjaliści z NewsPoint przeprowadzili zarówno analizę jakościową publikacji (w jakim kontekście wzmiankowano tanie linie lotnicze), jak i ilościową.  Czytaj dalej „Panie pilocie, dziura w samolocie!” – NewsPoint o tanich liniach lotniczych »

NewsPoint odkrywa panaceum

Jesień, zima i wczesne miesiące wiosenne nieodparcie kojarzą się z licznymi przeziębieniami i infekcjami grypowymi. Oznacza to miedzy innymi wzmożoną aktywność marketingową firm farmaceutycznych produkujących leki OTC zwalczające objawy przeziębienia i grypy. W związku z tym NewsPoint przygotował raport na temat najpopularniejszych leków OTC (sprzedawanych bez recepty). Podsumowanie objęło publikacje na temat 12 leków tego typu oraz 27 firm farmaceutycznych, które pojawiały się w polskich mediach online od 1 marca 2007 do 1 marca 2008. Raport pokazał jednak, że publikacje na temat najpopularniejszych leków często nie są wynikiem bezpośrednich działań komunikacyjnych koncernów farmaceutycznych. Czytaj dalej NewsPoint odkrywa panaceum »

Czy to jest sympatia, czy to jest kochanie? – walentynkowy raport NewsPoint

NewsPoint przygotował okolicznościowy walentynkowy raport na temat serwisów randkowych. Zestawienie objęło publikacje na temat tych serwisów w internecie pomiędzy 1 listopada 2007 a 13 lutego 2008. W raporcie uwzględniono 15 portali: be2.pl, buziaczki.pl, cafe.gazeta.pl, cyberrandka.pl, fotoflirt.pl, ilove.pl, lovecity.pl, passion.com, randki24.pl, randki.interia.pl, randki.gery.pl, randki.wp.pl, , randki24.pl, single.pl, sympatia.onet.pl. Z zestawienia wynika, że serwisy randkowe nie prowadzą aktywnych działań z zakresu public relations.

Czytaj dalej Czy to jest sympatia, czy to jest kochanie? – walentynkowy raport NewsPoint »

Pieniądze lubią ciszę – NewsPoint o funduszach inwestycyjnych

W związku z napiętą sytuacją na warszawskiej giełdzie NewsPoint przygotował raport na temat wizerunku funduszy inwestycyjnych w internecie. Do zestawienia wybrano największe fundusze inwestycyjne uwzględnione w rankingu tygodnika Newsweek z listopada ubiegłego roku. Specjaliści z NewsPoint sprawdzili, w jakim kontekście pisano o funduszach inwestycyjnych w styczniu 2008 oraz jak kształtowała się ilość artykułów o TFI w 2007 roku. Czytaj dalej Pieniądze lubią ciszę – NewsPoint o funduszach inwestycyjnych »

Zawartość PRu w PRrze

NewsPoint sprawdził jak specjaliści od wizerunku w ciągu ostatniego półrocza zadbali o własny wizerunek w internecie. Ranking uwzględnia 28 agencji PR, o których najczęściej pisano w polskich mediach online w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. Najpopularniejsze tematy to nowe kontrakty, raporty rynkowe przygotowywane przez agencje, zmiany personalne oraz nominacje do nagród branżowych. Czytaj dalej Zawartość PRu w PRrze »