Analityka Social Media

Analityka social media – 5 kluczowych trendów

Media społecznościowe przekraczają granice, content is the king, a data-driven marketing to magia, która przekształciła całą drogę konsumenta i strategię marketingową, aby były bardziej spersonalizowane i zoptymalizowane. Social media to jeden z kluczowych kanałów dotarcia do konsumentów, a możliwości śledzenia i analizowania określonych działań w tych mediach są po prostu nieskończone.

Jednak świadomość konieczności śledzenia i analizowania działań marketingowych i promocyjnych prowadzonych na różnych platformach i kanałach społecznościowych jest wciąż na niedostatecznym poziomie. Marketerzy powinni w większym stopniu wykorzystywać i włączać analitykę social media do swojego ogólnego planu rynkowego. Kiedy mówimy o analityce mediów społecznościowych, mamy na myśli takie KPI, jak wzmianki o marce, wielkość ruchu na stronie danej marki w mediach społecznościowych, liczba wyświetleń reklamy czy poszczególnych postów, i dużo, dużo więcej, czego dowiesz się z naszego Poradnika „Jak mierzyć PR?”.

Jednakże pamiętajmy, iż dane uzyskane z różnych serwisów społecznościowych są nieustrukturyzowane i wymagają dodatkowych funkcji w celu ich uporządkowania i wyciągania poprawnych wniosków. Dlatego rośnie automatyzacja gromadzenia, segmentacji i analizy danych, a najważniejszym pytaniem i obszarami, na których biznes powinien się skupić, jest to, dlaczego zbierasz i analizujesz te dane? Innymi słowy, ważne jest, aby zachować ludzki instynkt podczas gromadzenia, analizowania i planowania wykorzystania danych. Kluczem jest skupienie się na szerszej perspektywie, przy jednoczesnym zachowaniu strategicznego punktu widzenia przy analizie wyników i danych.

Platformy do monitorowania mediów, takie jak Newspoint, dokładnie zbierają i prezentują dane z różnych źródeł mediów w jednym interfejsie. Zapewniają użytkownikowi możliwość śledzenia marek lub poruszania się po oceanie danych i treści online. Pokażemy dalej, jaka jest przyszłość takiej analityki social media.

5 kluczowych trendów w analityce social media

Jakie są kluczowe trendy w rozwoju analityki social media? Zapraszamy do podróży.

1. Sztuczna inteligencja

Sztuczna inteligencja zawsze była rdzeniem i siłą napędową, jeśli chodzi o dynamikę i rozwój mediów społecznościowych oraz ich analitykę. Oczekuje się, że sztuczna inteligencja będzie teraz nawet selekcjonować treści dla mediów społecznościowych, analizować kampanie, śledzić trendy konsumenckie, wskazywać nowe ścieżki promocji i oferować strategię działania na poszczególnych platformach.

2. Analityka wizualna

Następna generacja narzędzi analitycznych obejmie w procesie gromadzenia danych i raportowania wizualne skanowanie zasobów graficznych. Oznacza to, że nawet jeśli ktoś zrobi selfie z daną marką, bez oznaczania jej tagiem lub napisania jakiegokolwiek tekstu, który o tej marce wspomina, można takie wzmianki śledzić. Rozpoznawanie logotypów stanie się codziennością. To samo dotyczy wszystkich zasobów wizualnych, takich jak filmy czy gify. Jest to szczególnie cenne, ponieważ filmy i multimedia to content, który osiąga najwyższe wskaźniki zaangażowania i oczekuje się, że będą one rosły jeszcze bardziej.

3. Analiza predykcji

Precyzyjne targetowanie to magia marketingu cyfrowego. Ponieważ kampanie online mogą być śledzone przez użytkowników, a kampanie w mediach społecznościowych mogą być śledzone nawet na podstawie dokładnych reakcji obserwujących i pomiaru ich nastrojów, dlaczego nie pójść dalej i przeczytać ich w myślach? Taka jest reklama predykcyjna!
Analiza predykcji wykorzystuje moc mikrotargetowania i sztucznej inteligencji, aby przewidzieć, kim są potencjalni docelowi konsumenci, jakich treści użyć, aby do nich dotrzeć, a nawet w jakich porach dnia i nocy.

4. Blockchain

Blockchain to sieć wymiany walut i protokół używany w cyfrowych transakcjach walutowych, takich jak bitcoin lub kryptowaluty. Blockchain rozwija się szybko i wydajnie, a jednym ze sposobów na uzyskanie skalowalności jest włączenie go do mediów społecznościowych. Posunięciem, które przyniesie ogromną zmianę, jest wprowadzenie handlu elektronicznego do mediów społecznościowych, dzięki czemu stanie się on jeszcze potężniejszym rynkiem z walutami cyfrowymi. Niektóre z tych funkcji zostały już wprowadzone – takie jak możliwość oznaczania produktów w poście na Instagramie i skonfigurowania sklepu na Facebooku. Funkcje te zmieniają dynamikę handlu elektronicznego nie tylko za pośrednictwem mediów społecznościowych, ale także na całej arenie cyfrowej.
Dlatego obecne narzędzia i trendy do analizy mediów społecznościowych starają się opracować analizę mediów społecznościowych za pomocą sieci Blockchain.

5. Business intelligence

Social media na początku były niedoceniane, jeśli chodzi o swój poważny potencjał biznesowy. Jednak firmy traktują teraz media społecznościowe nie tylko jako kluczowy kanał dotarcia do konsumentów, ale jako cel sam w sobie analizy biznesowej. Firmy przyjmują teraz media społecznościowe jako sprawdzalne i wnikliwe źródło badań. Oznacza to, że są wykorzystywane nie tylko do badań i planowania marketingowego, ale także do oceny i analizy podstawowej działalności biznesowej, a także do takich funkcji jak R&D (Badania i Rozwój). Warto wspomnieć, że recenzje są kluczowym źródłem do śledzenia i analizowania obecności marki w internecie. Monitorowanie nie polega już tylko na śledzeniu wyników marki, ale jest również źródłem analizy biznesowej, czyli analityka staje się teraz produktem.

Pobierz poradnik

Narzędzia do monitorowania mediów

Wartość narzędzi do monitorowania mediów stała się niezastąpiona, można nawet argumentować, że jakość twojej firmy jest tak dobra, jak wybrane przez ciebie oprogramowanie analityczne. Platformy takie oferują intuicyjny wybór wskaźników i miliony źródeł do monitorowania. W morzu treści online i offline posiadanie dokładnego pomiaru słów kluczowych związanych z Twoją branżą jest po prostu punktem zwrotnym. Możliwość śledzenia, gdzie ten termin został zastosowany, kto ma największy wpływ na jego używanie lub jakie są wokół niego nastroje, dostarczy cennych informacji, które pomogą Ci ożywić biznes na poziomie makro i mikro.

Co ciekawe, niektóre narzędzia, takie jak Newspoint, łączą dane ze źródeł online i offline w jednym interfejsie. Takie zbiorowe i kompleksowe podejście do monitorowania danych ma ogromne znaczenie. Nie tylko możesz zobaczyć, jak marka lub pożądany temat radzi sobie w internecie, ale możesz także powiązać je z wzmiankami w telewizji, prasie i radiu.

Chociaż może się to wydawać skomplikowane, posiadanie tak wielu możliwości i funkcji nie oznacza, że ​​proces korzystania z takiej aplikacji wymaga wyrafinowanych umiejętności lub dogłębnego szkolenia. Po prostu wpisując słowo na platformie Newspoint – czy będzie to nazwa marki, słowo kluczowe czy cokolwiek wybierzesz – otrzymasz raport przedstawiony graficznie i liczbowo. Wyniki raportu są strategicznie alokowane i grupowane, aby zapewnić użytkownikowi wnikliwe wnioski oparte na zebranych danych.

Użycie odpowiedniego narzędzia do analizy i monitorowania, a następnie połączenie ich z celem badawczym może umożliwić marketerowi dotarcie do obszarów, z którymi nigdy wcześniej nie mogli sobie poradzić.

Chcesz wiedzieć więcej o analityce social media? Zobacz naszego e-book’a Social Media Analytics [ENG].

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *