Content marketing 2021

Trendy w content marketingu 2021

Pandemia COVID-19 wywarła duży wpływ na działania osób zarządzających treściami i komunikacją. Wszyscy już tworzymy coraz ciekawsze treści. Wiemy,  jak duże znaczenie mają one na pozyskanie i zainteresowanie użytkownika, na jego kroki po ścieżce zakupowej (consumer journey) oraz na wyniki naszych stron www w wynikach wyszukiwania Google. Ciężko jest “robić dobre SEO” bez unikalnego contentu.

Istotne jest jednak to, aby użytkownik przebił się przez gąszcz przeróżnych treści i zaciekawił się tym, co my dla niego przygotowaliśmy. Żeby zainteresować go na dłużej i zachęcić do podzielenia się naszym contentem wśród swoich znajomych. Zebraliśmy najciekawsze trendy, pomysły i plany marketerów na skuteczny content marketing w 2021 roku.

Elastyczna strategia content marketingu i czynnik ludzki

Strategia content marketingu musi spełniać potrzeby odbiorców marki i preferowane przez nich kanały dotarcia. Powinna zawierać czynnik ludzki, ponieważ to ludzie łączą się i komunikują z innymi ludźmi. Przekazy, które wysyłamy w świat, oparte powinny być na doświadczeniach i historiach, które dodają wartości i sprawiają wrażenie realnych – ludzkich. Twórzmy komunikaty, które pomagają propagować te doświadczenia i społeczności, których jesteśmy częścią. Wymaga to oczywiście innego podejścia do pomiaru efektywności takich treści. Liczą się miary konsumpcji, polecenia, rekomendacje i wskaźniki informacji zwrotnych.

Wiosną dołącz do Bohaterów Domu z Leroy Merlin

Wstrzel się w priorytety swoich odbiorców

Warto skupić się na zrozumieniu odbiorców i zresetowaniu ich potrzeb. Pandemia zmieniła nagle nasze priorytety. Te najbardziej podstawowe potrzeby są teraz znacznie ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Dużo mówi się o cyfrowej transformacji klienta i wysłuchaniu głosu opinii społecznej. Konsumenci przeszli jeszcze bardziej ze świata offline do online. Są na różnych kanałach – tych mniej popularnych, na których spędzają coraz więcej czasu, od TikToka, Slacka po Pinteresta czy Quora i Reddit. Konsumują kolejne treści. Chcą nawiązać kontakt z innymi użytkownikami i uzyskać odpowiedzi na nurtujące ich pytania i wątpliwości. Uczyć się od innych i wymieniać poglądy z rówieśnikami czy znajomymi.

Zastanów się, jak możesz im pomóc w budowaniu tych społeczności, aby mogli szybko udostępniać informacje i twoje treści. Twórz content, który ma teraz największe znaczenie, taki który będzie miał wysokie współczynniki amplifikacji i wirusowości. Organizuj webinary, spotkania i konferencje online. Zgromadź wielu różnych ekspertów z twojej branży i firmy. Niech podzielą się ze społecznością wiedzą i tym, co wartościowego teraz robią. Wiedza od TOP specjalistów jest bardzo kluczowa, szczególnie teraz, gdy uniemożliwiono nam spotkania face to face na stacjonarnych konferencjach i targach.

Empatia i emocje

Musimy patrzeć na świat tak, jak widzą nas nasi odbiorcy. Usuńmy nasze własne uprzedzenia i osądy. Użytkownicy chcą emocji w dostarczanych im treściach. Jeśli zrozumiemy, w jaki sposób ludzie nadają znaczenie pewnym sprawom, możemy zrozumieć kim naprawdę są i rozwiązać ich problemy. Dostarczyć im to, czego chcą, czy potrzebują. Wsłuchaj się w dyskusje prowadzone w social media, weź w nich udział. Korzystaj z monitoringu mediów, aby uzyskać odpowiedzi, które naprawdę odkrywają problemy, które są w ludzkich sercach.

Content marketing na razie w niskim stopniu zaspokaja potrzeby emocjonalne. Z drugiej strony bardzo dobrze spełnia potrzeby funkcjonalne. To się będzie zmieniać. Trzeba tylko przebudować podejście – opisuj rozwiązania w wyjątkowy, empatyczny i interesujący sposób. To jest nowe podejście do zdobycia kolejnych użytkowników. Liczą się unikalne pomysły. Świat treści ma bardzo, bardzo mało takich wielkich koncepcji z duszą. Trzeba lepiej docierać przez emocje.  

Real time content marketing

Coraz ważniejsze jest bardzo szybkie działanie na podstawie spostrzeżeń i zmian rynkowych. Nigdy nie wiadomo, kiedy coś stanie się już nieistotne i nieaktualne. To może być nawet za kilka dni. Kluczowe robi się opowiadanie historii w czasie rzeczywistym. Przygotowywuj bieżące relacje natychmiast po zakończeniu danych wydarzeń, a najlepiej jeszcze w ich trakcie. Kto pierwszy ten lepszy. Nie przegap okazji, nie daj się wyprzedzić. Nawet Google preferuje tych, którzy jako pierwsi podejmą dogłębnie nowy temat. 

Zawsze jednak powinieneś zdyskontować podjęcie ryzyka. Wiadomo, że gdy tworzysz szybko content o czymś nowym, to masz na to bardzo mało czasu. Nie będzie to pewnie dzieło na najwyższym poziomie. Lepiej, gdybyś poświęcił na to dużo więcej czasu. Ale z drugiej strony stracisz świetną okazję i nie będziesz pierwszy, gdybyś spędził na tym contentem kilka tygodni czy miesięcy. To jest czas na podjęcie ryzyka i decyzję, która opcja jest najlepsza. Do odważnych marketerów i growth hackerów świat należy. Nie daj się wyprzedzić. Jutro może być już za późno.

Jest jeszcze jedna kwestia. Świat publikacji i treści cyfrowych daje nam możliwość szybkiego reagowania na reakcję odbiorców i uzyskane dotychczas wyniki. Można bardzo szybko dokonać zmian i przetestować inny wariant. Digital marketing to świat liczb. Jeśli się szybko potrafisz w nich poruszać to twoje treści nie zostaną w tyle. Pamiętaj, że w świecie online zawsze masz więcej czasu niż myślisz, że masz.

Myśl inkluzywnie

Zanim opublikujesz content, pomyśl o potrzebach wszystkich swoich odbiorców. Bądź reprezentantem różnych grup, również tych mniejszościowych. Jako marketerzy spędzamy dużo czasu na myśleniu o naszych treściach. Powinniśmy zacząć przyjmować takie samo podejście do myślenia o naszych własnych punktach widzenia, które odnoszą się do wszelkich różnorodności i różnic kulturowych. Zaangażuj firmę w działania równościowe oraz inkluzywne podejście do komunikacji. Pamiętaj, miejsce osób z niepełnosprawnościami, imigrantów, seniorów, tych o odmiennym kolorze skóry bądź orientacji seksualnej jest nie tylko w społecznych kampaniach.

Reklama Cheerios wyświetlana w paśmie reklamowym podczas Super Bowl

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *