Iga Świątek Raport Mediowy

Iga Świątek wygrywa nie tylko na korcie – zyskuje 85 tys. publikacji i 6,5 mln PLN AVE

Rok 2020 jest bardzo trudny dla świata sportu. Do zmagań z własnymi rekordami, czasem, przeciwnikami, słabościami, doszedł jeszcze koronawirus i światowa epidemia. Ta ciągła niepewność, czy zawody się odbędą, czy będzie gdzie trenować i czy organizm jest na tyle odporny, by temu wszystkiemu podołać? Nurtujące pytania, czy oby nie jestem zarażony, co wykażą testy, czy konieczna będzie kwarantanna? Problemy natury wytrzymałości psychicznej zrównały się z tymi kondycyjnymi i technicznymi. 

Na takim podłożu niepewności zrodził się sukces jednej z najmłodszych gwiazd polskiego sportu – tenisistki Igi Świątek. Iga Świątek w turnieju French Open w meczu finałowym pokonała, rozstawioną z numerem 4 w światowych rankingach, Sofię Kenin 6:4, 6:1. Dzięki temu została pierwszym polskim zwycięzcą turnieju wielkoszlemowego w grze pojedynczej i podkreślmy – mając zaledwie 19 lat. Jej ciężka praca i sukces sportowy zostały zauważone w mediach online. Przekuły się na powstanie 85 382 publikacji w internecie i mediach społecznościowych oraz ponad 900 mln zasięgu w tym roku. A te przełożyły się na ponad 6,5 mln PLN ekwiwalentu reklamowego. Oczywiście największy udział tych wyników przypada na październikowy sukces (59 282 publikacje warte 4,8 mln PLN).


Liczba publikacji na temat Igi Świątek
Liczba publikacji na temat Igi Świątek

Udział publikacji w mediach na temat Igi Świątek
Udział publikacji w mediach na temat Igi Świątek

Ekwiwalent reklamowy publikacji na temat Igi Świątek
Ekwiwalent reklamowy publikacji na temat Igi Świątek

Zasięg publikacji na temat Igi Świątek

W 2020 roku do połowy października o Idze Świątek wspomniano w 85 382 publikacjach w internecie. Najwięcej wpisów opublikowano na Facebooku (52%), portalach (19%), Twitterze (15%) i na YouTube (12%). Materiały te wygenerowały dotarcie (zasięg) na poziomie 970 milionów kontaktów. Wartość ekwiwalentu reklamowego zebranych publikacji, na podstawie danych monitoringu mediów Newspoint, wyniosła 6,524 miliona zł. Z czego prawie 4,8 mln zł wygenerowały pierwsze 2 tygodnie w miesiącu październik.

Reakcje na publikacje na temat Igi Świątek
Reakcje na publikacje na temat Igi Świątek

Wpisy o Idze Świątek cieszyły się dużą popularnością. Zyskały ponad 4,067 mln polubień, 209 tys. komentarzy i 189 tys. udostępnień. 

TOP 10 portali z publikacjami na temat Igi Świątek
TOP 10 portali z publikacjami na temat Igi Świątek

Z portali internetowych na temat Igi Świątek najczęściej pisały redakcje sportowe: Sportowefakty.wp.pl (890 publikacji), Microsoft News (643), Sport.interia.pl (610), Sport.se.pl (438) oraz Przegladsportowy.pl (417).

Rozkład publikacji w czasie na temat Igi Świątek
Rozkład publikacji w czasie na temat Igi Świątek

Na przestrzeni całego roku, miesięczna liczba publikacji na temat Igi Świątek w internecie i social media wahała się od 1 500 do 5 000 tysięcy. Sukces październikowy spowodował eksplozję wpisów oraz artykułów i już w połowie października wywindował ją do poziomu prawie 60 000.

Załóż konto i monitoruj media

Czekamy na kolejne wygrane naszej tenisistki i gratulujemy sukcesu!

Infografika na temat Igi Świątek do pobrania:

Iga Świątek infografika



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *