Unia Europejska zakazuje publikowania niesprawdzonych i niepełnych opinii lub rekomendacji produktów

7 stycznia 2020 w UE formalnie weszły w życie nowe przepisy ochrony konsumentów, zwiększające transparentność handlu i usług online i mające lepiej chronić przed oszustami w internecie. Państwa członkowskie mają 2 lata na wprowadzenie unijnych regulacji do prawa krajowego. Wysokość grzywny za nieprzestrzeganie zakazu może wynieść do 4% rocznego obrotu przedsiębiorcy w państwach, których dotyczy naruszenie lub do maksymalnej wysokości 2 mln euro.

Zakazane zostało umieszczanie niesprawdzonych opinii lub rekomendacji produktu. Przedsiębiorcy powinni informować, w jaki sposób zebrano publikowane recenzje i czy naprawdę pochodzą od konsumentów, którzy je kupili i używali a nie są sztucznie generowane. Sprzedawcy powinni także informować przyszłych klientów, jak przetwarzane są w internecie tego typu opinie – czy są sponsorowane i czy zamieszczane są wszystkie głosy, także te nieprzychylne i negatywne.

Pamiętając wyniki badania Trustpilot, jak ważna jest internetowa reputacja dla marki – zagrożeniem dla rynku mógł być zalew fałszywymi, zbyt przychylnymi opiniami zdobywanymi na siłę, sponsorowanymi czy wręcz sztucznymi i nieprawdziwymi. Dyrektywa UE porządkuje te kwestie i chroni konsumenta do którego powinny docierać tylko pełne i prawdziwe recenzje.

Nowa dyrektywa zobowiązuje państwa członkowskie do egzekwowania prawa ochrony konsumentów, w tym nakładania kar, oraz określa wysokość dopuszczalnej grzywny do 4% rocznego obrotu przedsiębiorcy w państwach, których dotyczy naruszenie. Dodatkowo, legislator precyzuje, że jeśli informacje o rocznym obrocie sprzedawcy lub dostawcy nie będą dostępne, państwa członkowskie będą mogły nałożyć grzywnę do maksymalnej wysokości co najmniej 2 mln euro.

Jeśli chcesz mieć pewność, że konkurent zamieszcza wszystkie prawdziwe opinie a nie tylko te pozytywne czy zmyślone – skorzystaj z monitoringu mediów Newspoint. Sprawdzimy dla Ciebie wszystkie oceny i recenzje o jego produktach i usługach pojawiające się w social media na blogach, forach i wortalach.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *