Newspoint na Uniwersytecie Warszawskim

20 listopada 2019, Kamil Kalinowski

W ramach współpracy z Wydziałem Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego wzięliśmy udział w cyklu warsztatów dla studentów. Podjęliśmy się tematu praktycznych działań w social mediach w kontekście tworzenia długofalowych relacji, pozyskiwania rekomendacji, wykonania audytów oraz działań PR z wykorzystaniem narzędzia monitorującego media.

Zajęcia z Projektowania strategii komunikowania się prowadzone przez dr hab. Monikę Kaczmarek-Śliwińską. Mają na celu przygotowanie studentów do pracy w środowisku mediów tradycyjnych i internetowych, gdzie istotą jest sztuka dialogu i komunikacji społecznej w ramach działań PR. Formą zaliczenia jest stworzenie przykładu takiej strategii dla wybranego podmiotu.

Podjęliśmy się przygotowania trzech zajęć warsztatowych. Przygotowaliśmy następujące tematy:

  1. Audyty mediowe – co mierzyć w poszczególnych kanałach, żeby wiedzieć, czy dany materiał lepiej skonwertował od poprzedniego. Skuteczne pozyskiwanie rekomendacji i budowa długofalowych relacji w social media,
  2. Panel Newspoint w praktyce,
  3. Skuteczne social media – porady i wskazówki. Monitoring mediów w pracy PR-owca.

„Audyty mediowe” to obszerny i ciężki temat. Robert Sadowski – nasz Digital Marketing Manager – przedstawił nasze rozwiązania dla audytów wizerunkowych, SEO, mappingu influencerów i content marketingu.

„Panel Newspoint w praktyce” to pigułka praktycznej wiedzy o monitoringu mediów oraz 18 obszarów jej zastosowań. Anna Olesińska i Kamil Kalinowski przeszli przez proces określania słów kluczowych, tworzenia pierwszych projektów, aż po analizę i interpretację poszczególnych modułów narzędzia. Nie zabrakło krótkiego omówienia możliwości obróbki danych w Excelu, a także gotowych przykładów raportów, jak m.in. „Czynniki wpływające na wybór studiów”.

Ostatnie zajęcia zostały podzielone na dwie części.

Robert Sadowski przygotował obszerną prezentację o social mediach – rozłożył najpopularniejsze portale społecznościowe na części. Studenci dowiedzieli się o prostych i skutecznych trikach koniecznych do prowadzenia skutecznych działań w social media, a także o danych demograficznych i statystykach dotyczących polskich internautów korzystających z poszczególnych platform.
Kamil Kalinowski zajął się tematem współczesnego PR-owca i korzyściami, jakie płyną z umiejętnego posługiwania się narzędziami do monitoringu mediów. Słuchacze przekonali się o roli szybkiego dotarcia do komentarzy w kontekście internetowej komunikacji społecznej, budowania pozytywnego wizerunku, oraz zarządzania kryzysem.

Dziękujemy prowadzącej zajęcia dr hab. Monice Kaczmarek-Śliwińskiej oraz dziekanowi Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW prof. dr. hab. Januszowi Adamowskiemu za możliwość podzielenia się doświadczeniem i wiedzą na zajęciach warsztatowych.

Zachęcamy do kontaktu inne uczelnie i wydziały pragnące zaprezentować studentom praktyczną wiedzę i doświadczenia związane z szeroko pojętą analityką oraz komunikacją internetową.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

29 lutego 2024, Robert Sadowski

TVN24, Gazeta Wyborcza i Onet na podium rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

Na czele najnowszego rankingu Najbardziej opiniotwórcze media znajduje się stacja TVN24. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w styczniu 2024 roku redakcja była cytowana przez inne media blisko 5,5 tys. razy. Drugą pozycję zajmuje Gazeta Wyborcza z liczbą ponad 4,1 tys. powołań, a podium zamyka Onet, do którego inni dziennikarze odnosili się przeszło 3,8...

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...

25 stycznia 2024, Robert Sadowski

On The Marketing Tour 2 – relacja z Kielc

23 stycznia poprowadziliśmy w Kielcach szkolenie z cyklu On The Marketing Tour 2 – marketingowych podróży po Polsce. Szóstka ekspertów z Newspoint, Instytutu Monitorowania Mediów i More Bananas pokazała trendy marketingowe, biznesowe doświadczenia, case study, wskazówki i praktyczne inspiracje z monitoringu mediów, analizy danych z mediów, badania wizerunku marki, SEO i content marketingu.

9 stycznia 2024, Robert Sadowski

IMM kupuje Newspoint

4 stycznia br. firmy Newspoint i Instytut Monitorowania Mediów podpisały umowę, w wyniku której 100% udziałów Newspoint zostało kupione przez IMM. Dzięki wymianie doświadczeń między firmami będziemy mogli lepiej rozwijać ofertę, a tym samym skuteczniej spełniać oczekiwania naszych klientów. W obecnych czasach znaczenie ma też rozwój technologii, w tym sztucznej inteligencji. Jesteśmy przekonani, że łącząc...