Newspoint na Uniwersytecie Warszawskim

W ramach współpracy z Wydziałem Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego wzięliśmy udział w cyklu warsztatów dla studentów. Podjęliśmy się tematu praktycznych działań w social mediach w kontekście tworzenia długofalowych relacji, pozyskiwania rekomendacji, wykonania audytów oraz działań PR z wykorzystaniem narzędzia monitorującego media.

Zajęcia z Projektowania strategii komunikowania się prowadzone przez dr hab. Monikę Kaczmarek-Śliwińską. Mają na celu przygotowanie studentów do pracy w środowisku mediów tradycyjnych i internetowych, gdzie istotą jest sztuka dialogu i komunikacji społecznej w ramach działań PR. Formą zaliczenia jest stworzenie przykładu takiej strategii dla wybranego podmiotu.

Podjęliśmy się przygotowania trzech zajęć warsztatowych. Przygotowaliśmy następujące tematy:

  1. Audyty mediowe – co mierzyć w poszczególnych kanałach, żeby wiedzieć, czy dany materiał lepiej skonwertował od poprzedniego. Skuteczne pozyskiwanie rekomendacji i budowa długofalowych relacji w social media,
  2. Panel Newspoint w praktyce,
  3. Skuteczne social media – porady i wskazówki. Monitoring mediów w pracy PR-owca.

Audyty mediowe to obszerny i ciężki temat. Robert Sadowski – nasz Digital Marketing Manager – przedstawił nasze rozwiązania dla audytów wizerunkowych, SEO, mappingu influencerów i content marketingu.

Panel Newspoint w praktyce to pigułka praktycznej wiedzy o monitoringu mediów oraz 18 obszarów jej zastosowań. Anna Olesińska i Kamil Kalinowski przeszli przez proces określania słów kluczowych, tworzenia pierwszych projektów, aż po analizę i interpretację poszczególnych modułów narzędzia. Nie zabrakło krótkiego omówienia możliwości obróbki danych w Excelu, a także gotowych przykładów raportów, jak m.in. „Czynniki wpływające na wybór studiów”.

Ostatnie zajęcia zostały podzielone na dwie części.
Robert Sadowski przygotował obszerną prezentację o social mediach – rozłożył najpopularniejsze portale społecznościowe części. Studenci dowiedzieli się o prostych i skutecznych trikach koniecznych do prowadzenia skutecznych działań w social media, a także danych demograficznych i statystykach dotyczących polskich internautów korzystających z poszczególnych platform.
Kamil Kalinowski zajął się tematem współczesnego PR-owca i korzyściami, jakie płyną z umiejętnego posługiwania się narzędziami do monitoringu mediów. Słuchacze przekonali się o roli szybkiego dotarcia do komentarzy w kontekście internetowej komunikacji społecznej, budowania pozytywnego wizerunku, oraz zarządzania kryzysem.

Dziękujemy prowadzącej zajęcia dr hab. Monice Kaczmarek-Śliwińskiej oraz dziekanowi Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW prof. dr. hab. Januszowi Adamowskiemu za możliwość podzielenia się doświadczeniem i wiedzą na zajęciach warsztatowych.

Zachęcamy do kontaktu inne uczelnie i wydziały pragnące zaprezentować studentom praktyczną wiedzę i doświadczenia związane z szeroko pojętą analityką oraz komunikacją internetową.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *