Poradnik „Skuteczne działania w social media”

7 sierpnia 2019, Robert Sadowski

Newspoint przygotował poradnik „Skuteczne działania w social media” dla każdego marketera prowadzącego działania promocyjne na platformach social media. W 8 rozdziałach zostały zawarte porady mające na celu poprawne zdefiniowanie celów i KPI, zwiększenie skuteczności, polepszenie widoczności, prowadzenie systematycznej analityki i pomiaru efektów, poprawę spraw organizacyjnych i ustalenie polityki bezpieczeństwa. E-book został okraszony poradami ekspertów branżowych.

W wynikach ogólnopolskiego badania, przeprowadzonego przez agencję WhitePress, dotyczącego polskiego rynku e-marketingu w X 2018 podano, na jakie działania online marketerzy przeznaczają najczęściej swoje budżety. Badanie przeprowadzono wśród ponad 100 osób odpowiedzialnych za budżety marketingowe w firmach w Polsce.

Numerem jeden w całkowitym budżecie na działania online były media społecznościowe, które stanowiły blisko 23%. Ponad 21% trafia na rzecz SEO, a ponad 19% na SEM. Większość marketerów biorących udział w badaniu wskazała, że wydatki na media społecznościowe (ponad 58% wskazań), SEO (ponad 54%), content marketing (blisko 50%) oraz SEM (blisko 48%) w przyszłości także będą rosły. Z kolei na rzecz e-mail marketingu (prawie 15% wskazań) oraz reklam displayowych (11% wskazań) planowane było obcięcie wydatków.

Pobierz poradnik

Coraz większe budżety i koncentracja na social media powodują, że na znaczeniu zyskują też określenie celu, strategii i pomiar wybranych wskaźników ich analiza oraz raportowanie. Kierowanie się na każdym etapie eksperckimi radami to już nie tylko dobra praktyka, ale coraz mocniej „must have” każdej osoby odpowiadającej za reklamę marki w social media.

W poradniku „Skuteczne działania w social media” można znaleźć wskazówki dotyczące:

  • celu obecności w social media (co marka chce zyskać pojawiając się w social media?),
  • dostosowaniu formatów grafik (wstawianie obrazków w złych proporcjach czy rozdzielczościach powoduje utratę ich jakości albo wyświetlanie się tylko części obrazka),
  • ustalania KPI zgodnie z modelem SMART,
  • stosowania wezwań do działania (tzw. Call To Action),
  • analizowania źródeł leadów (lepiej inwestować w efektywniejsze platformy),
  • ustalenia polityki organizacyjnej (dostosowanie i koordynacja pracy wszystkich działów, które mają styczność z social media),
  • analizowania trendów branżowych,
  • monitoringu konkurencji.

Poradnik „Skuteczne działania w social media” można pobrać z:
https://www.newspoint.pl/knowledge-base/poradnik-skuteczne-social-media/



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



18 stycznia 2024, Robert Sadowski

Najpopularniejsze hasztagi w 2023 roku na Instagramie i TikToku

W 2023 roku świat mediów społecznościowych przechodził nieustanne przemiany, a dwie platformy w szczególności – TikTok i Instagram ciągle kształtowały sposób dzielenia się treściami online opatrzonymi hasztagami. Dlaczego akurat TikTok i Instagram zdobywają tak wielkie uznanie wśród milionów użytkowników na całym świecie?

16 stycznia 2024, Robert Sadowski

Threads, czyli nowe dziecko Mety

Metawersum, a raczej Meta to platforma łącząca największe i najpopularniejsze serwisy społecznościowe, takie jak Facebook czy Instagram. Jest to również swego rodzaju ideologia i wizja przyszłości jaką próbuje przedstawić CEO Mety – Mark Zuckerberg. Jedność, uniwersalność, pierwszy pełnoprawny “cyberświat”. W lipcu Amerykanie mieli okazję poznać zupełnie nowy serwis wchodzący w skład Mety. Europa (w tym...

4 stycznia 2024, Robert Sadowski

Trendy w marketingu 2024

W świetle dynamicznego rozwoju nowoczesnych technologii i zmieniających się oczekiwań konsumentów, marketing w roku 2024 staje przed kolejnymi wyzwaniami i nowymi możliwościami. Przyjrzymy się kluczowym trendom, takim jak rosnąca rola sztucznej inteligencji, znaczenie zgodności z kulturą, wyzwaniom związanym z kontrolą wizerunku marki a kulturą unieważniania oraz rozwojowi miar sukcesu. Znajdziemy również odpowiedzi na pytania dotyczące...

20 grudnia 2023, Mateusz Pałka

Globalne trendy konsumenckie 2024 – na co marketerzy powinni zwrócić szczególną uwagę

Co nowego czeka nas w globalnych zachowaniach konsumentów w 2024 roku? Jaki wpływ na marketing i innowacje będą miały nadchodzące zmiany? W tekście postaramy się odpowiedzieć na pytania, które najbardziej interesują specjalistów branży komunikacji, ale i nie tylko, bo przecież każdy z nas jest konsumentem. Artykuł stworzony został na bazie wartościowego raportu Mintel 2024 Global Consumer...

1 grudnia 2023, Robert Sadowski

Czy blogerzy generują zadowalające wyniki w 2023?

Czy w związku z intensywną ekspansją platform social media blogi idą w niepamięć. Czy blogosfera ma się dobrze? Dziesięć lat obserwacji, tysiące blogerów i setki pytań – to fundamenty corocznego badania Annual Blogger Survey. Analizując dziesiątą edycję badania, zanurzymy się w dane, aby zrozumieć, czy blogerzy osiągają zadowalające wyniki w 2023 roku. Jaka jest skuteczność...