Czynniki wpływające na wybór studiów [raport]

Studniówka, wystawianie ostatnich ocen, pisanie matur. Proces ukończenia szkoły średniej przez maturzystów jest już praktycznie zakończony. Czym kierują się przyszli studenci w wyborze najodpowiedniejszych studiów? Gdzie szukają informacji? Kto jest w stanie ich przekonać – rodzice, znajomi, a może internetowe opinie? Czy zwracają uwagę na materiały marketingowe uczelni? Sprawdzisz to w naszym najnowszym raporcie.

Burzliwy rok szkolny 2018/2019 powoli zbliża się do końca. Strajk nauczycieli, o którym pisaliśmy na naszym Facebooku nie utrudnił jednak maturzystom podejścia do tzw. egzaminu dojrzałości. Uznaliśmy, ze to doskonały moment, aby zbadać cały 2018 rok pod względem wyboru studiów. Tak powstał raport „Czynniki wpływające na wybór studiów”.

Okres pisania matur to niezwykle ważny czas dla uczniów chcących kontynuować naukę wybierając odpowiednie studia i kierunki. Wielu uczniów podejmuje bądź podjęło już decyzję o swoich dalszych szczeblach edukacji i złożyło dokumenty na konkretne uczelnie. Chcieliśmy się dowiedzieć co wpływa na ten wybór.

Zadaliśmy sobie następujące pytania:

•  Kto pisze na temat kryteriów wpływających na wybór danych studiów?

•  Które medium jest najczęściej wykorzystywane?

•  Kiedy powstaje najwięcej komentarzy na ten temat?

•  Jakimi konkretnymi kryteriami kierują się poszukujący?

•  O których uczelniach pisało się najwięcej?

Odpowiedzi są interesujące i wartościowe z perspektywy marketera, biur karier, doradców zawodowych oraz agencji PR i HR.


Pobierz pełną wersję raportu!

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *