Czynniki wpływające na wybór studiów [raport]

28 maja 2019, Kamil Kalinowski

Studniówka, wystawianie ostatnich ocen, pisanie matur. Proces ukończenia szkoły średniej przez maturzystów jest już praktycznie zakończony. Czym kierują się przyszli studenci w wyborze najodpowiedniejszych studiów? Gdzie szukają informacji? Kto jest w stanie ich przekonać – rodzice, znajomi, a może internetowe opinie? Czy zwracają uwagę na materiały marketingowe uczelni? Sprawdzisz to w naszym najnowszym raporcie.

Burzliwy rok szkolny 2018/2019 powoli zbliża się do końca. Strajk nauczycieli, o którym pisaliśmy na naszym Facebooku nie utrudnił jednak maturzystom podejścia do tzw. egzaminu dojrzałości. Uznaliśmy, ze to doskonały moment, aby zbadać cały 2018 rok pod względem wyboru studiów. Tak powstał raport „Czynniki wpływające na wybór studiów”.

Okres pisania matur to niezwykle ważny czas dla uczniów chcących kontynuować naukę wybierając odpowiednie studia i kierunki. Wielu uczniów podejmuje bądź podjęło już decyzję o swoich dalszych szczeblach edukacji i złożyło dokumenty na konkretne uczelnie. Chcieliśmy się dowiedzieć co wpływa na ten wybór.

Zadaliśmy sobie następujące pytania:

•  Kto pisze na temat kryteriów wpływających na wybór danych studiów?

•  Które medium jest najczęściej wykorzystywane?

•  Kiedy powstaje najwięcej komentarzy na ten temat?

•  Jakimi konkretnymi kryteriami kierują się poszukujący?

•  O których uczelniach pisało się najwięcej?

Odpowiedzi są interesujące i wartościowe z perspektywy marketera, biur karier, doradców zawodowych oraz agencji PR i HR.


Pobierz pełną wersję raportu!



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 marca 2024, Robert Sadowski

Legia Warszawa dominowała w mediach w lutym 2024

Legia Warszawa w lutym 2024 r. była zdecydowanie najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy w Polsce. W Fortuna I Lidze tradycyjnie rządziła Wisła Kraków, a wśród polskich piłkarzy Robert Lewandowski – wynika z analizy „Piłka w grze” Instytutu Monitorowania Mediów.

4 marca 2024, Robert Sadowski

W styczniu na czele Raportu „O tym się mówi”publikacja Gazety Wyborczej

W styczniowym Raporcie „O tym się mówi” w 2024 roku na czołowej pozycji znalazł się artykuł pt. „Prokurator Ziarkiewicz latami blokował sprawy dotyczące polityków PiS. Nasze źródło: »Trafiały do zamrażarki w służbowym garażu«” autorstwa Jacka Brzuszkiewicza z Gazety Wyborczej. Raport jest przygotowywany co miesiąc przez Instytut Monitorowania Mediów i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu...

19 czerwca 2023, Robert Sadowski

Zmiany w świadomości ekologicznej Polaków – sukces czy alarm – V edycja badania EKObarometr

Eko Entuzjastów aż trzykrotnie więcej niż Eko Krytyków. Stabilna pozycja Eko Troskliwych i przyrost ekologicznie Zagubionych – to wnioski z najnowszej edycji badania EKObarometr realizowanego przez instytut badawczy SW Research. Newspoint jest patronem medialnym badania.

17 listopada 2022, Robert Sadowski

Raport IV Pomiaru EKObarometru

EKObarometr to cykliczne, ogólnopolskie badanie poświęcone analizie aktualnych postaw i nastrojów polskich konsumentów wobec ekologii w poszczególnych sferach życia. W tym roku Newspoint został partnerem medialnym IV Pomiaru EKObarometru.

31 sierpnia 2022, Robert Sadowski

Home office oczami internautów – Raport Newspoint

Zespół redakcyjny Newspoint, przy współudziale zaproszonych partnerów, opracował raport dotyczący pracy zdalnej widzianej z perspektywy internautów – zarówno pracowników, jak i pracodawców.