Wrześniowy Kantar TNS Consumer Index

17 października 2018, Robert Sadowski

Zapraszamy do zapoznania się z najnowszym Kantar TNS Consumer Index i danymi Newspoint na temat nastrojów w mediach dla TNS Polska oraz komentarzem Michała Rogowskiego – Client Service & Business Development Directora Kantar TNS.

Wrzesień widziany przez różowe okulary

Polacy wrócili z wakacji. Pogoda dopisała i mimo sinic, gdzieniegdzie uniemożliwiających kąpiel morską, udało się rodakom wypocząć. A jeszcze wyprawkowe 300+ pozwoliło rodzicom dzieci w wieku szkolnym nieco podreperować domowy budżet. Nic zatem dziwnego, że wskaźnik nastrojów konsumenckich powrócił do wysokich wartości, osiągając poziom 7,8, czyli poza kwietniem i czerwcem bieżącego roku – najwyższy od dłuższego już czasu!

Póki co wygląda na to, że przeciętny konsument nie łamie sobie głowy Sądem Najwyższym i wiekiem sędziów. Przeciętny konsument prędzej ubierze t-shirt z kotwicą Polski Walczącej i skrzydłami husarii niż słowem „konstytucja”, a wydarzenia z ostatnich dni mogą go tylko dodatkowo przekonać, że jego optymizm nie jest bezzasadny. Choćby to, że dosłownie kilka dni temu Polska została rynkiem rozwiniętym, a nie rozwijającym się, co umiejscawia nas w gronie 25 najbardziej rozwiniętych gospodarek świata. Jeśli nałożymy na to dodatkowo fakt, że – póki co – 500+, 300+ i inne rządowe transfery socjalne nie zdetonowały budżetu państwa, a wręcz przeciwnie – zapowiadany budżet na 2019 ma zakładany rekordowo niski deficyt – może jednak warto zawierzyć optymizmowi przeciętnego konsumenta i spojrzeć przez różowe okulary na otaczającą nas rzeczywistość? Mimo jej deficytów tu i tam…

Z tej perspektywy ogromnie ciekawy będzie koniec września, październik i nadchodzące miesiące. Co nam przyniosą, gdy upał zelżeje, kampania wyborcza do samorządów nabierze rumieńców, a konflikt polskiego rządu z instytucjami Unii Europejskiej przyniesie te lub inne rozstrzygnięcia oraz konsekwencje? Oby najbliższy czas nie przyniósł powodów, by ledwie nałożone różowe okulary gwałtownie zrzucić!

Więcej wskaźników »



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

29 lutego 2024, Robert Sadowski

TVN24, Gazeta Wyborcza i Onet na podium rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

Na czele najnowszego rankingu Najbardziej opiniotwórcze media znajduje się stacja TVN24. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w styczniu 2024 roku redakcja była cytowana przez inne media blisko 5,5 tys. razy. Drugą pozycję zajmuje Gazeta Wyborcza z liczbą ponad 4,1 tys. powołań, a podium zamyka Onet, do którego inni dziennikarze odnosili się przeszło 3,8...

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...

25 stycznia 2024, Robert Sadowski

On The Marketing Tour 2 – relacja z Kielc

23 stycznia poprowadziliśmy w Kielcach szkolenie z cyklu On The Marketing Tour 2 – marketingowych podróży po Polsce. Szóstka ekspertów z Newspoint, Instytutu Monitorowania Mediów i More Bananas pokazała trendy marketingowe, biznesowe doświadczenia, case study, wskazówki i praktyczne inspiracje z monitoringu mediów, analizy danych z mediów, badania wizerunku marki, SEO i content marketingu.

9 stycznia 2024, Robert Sadowski

IMM kupuje Newspoint

4 stycznia br. firmy Newspoint i Instytut Monitorowania Mediów podpisały umowę, w wyniku której 100% udziałów Newspoint zostało kupione przez IMM. Dzięki wymianie doświadczeń między firmami będziemy mogli lepiej rozwijać ofertę, a tym samym skuteczniej spełniać oczekiwania naszych klientów. W obecnych czasach znaczenie ma też rozwój technologii, w tym sztucznej inteligencji. Jesteśmy przekonani, że łącząc...