Sierpniowy Kantar TNS Consumer Index

18 września 2018, Robert Sadowski

Newspoint przygotowuje dane na temat nastrojów w mediach dla TNS Polska. Zapraszamy do zapoznania się z sierpniowym Kantar TNS Consumer Index oraz komentarzem Andrzej Olękiewicza – Data Science Consultant Kantar TNS.

Koniec wakacji w nieco gorszym nastroju…

To już siedemnasty miesiąc z rzędu, kiedy TNS Consumer Index jest „na plusie” (licząc od kwietnia 2017 włącznie). Rzadko zdarza się, aby Polacy systematycznie odpowiadali pozytywnie częściej niż negatywnie na wszystkie pytania, jakie są wliczane do naszego wskaźnika nastrojów. W historii badania (realizowanego od 1994) tylko raz mieliśmy podobnie długą serię – od kwietnia’07 do października’08, czyli 19 miesięcy.

Wtedy seria ta pewnie trwałaby dłużej, gdyby nie tzw. kryzys subprime – jeden z najpoważniejszych kryzysów finansowych w historii świata, którego początkiem i symbolem stał się upadek Lehman Brothers. Czy dzisiaj mamy szansę kontynuować nasz lokalny „pozytywny trend boczny”? Jak długo będą nam towarzyszyć te relatywnie dobre nastroje? Czy zgodnie z naszym narodowym malkontenctwem nie powinniśmy już wypatrywać na horyzoncie jakiejś kolejnej „pięknej katastrofy”?

Patrząc z długoletniej perspektywy na wartość wskaźnika nastrojów uzyskiwaną w ciągu ostatniego 1,5 roku można stwierdzić, że oscyluje między 2 a 10 pkt. Obecna wartość 2 pkt. jest najniższą zaobserwowaną w tym okresie (nie licząc początku w kwietniu’17). W ujęciu krótkoterminowym mamy spadek w porównaniu z miesiące poprzednim (5,4 pkt. w lipcu) i to jest drugi miesiąc z rzędu, gdy wartość m/m jest niższa (10 pkt. w czerwcu).

Za ten krótkoterminowy spadek TNS Consumer Index odpowiada pogorszenie nastrojów w dużych miastach, wśród osób żyjących samotnie (1-osobowe gospodarstwa domowe), gorzej sytuowanych (np. bezrobotni). Natomiast menedżerowie, jak i gospodarstwa domowe liczące 3 osoby lub więcej pozytywnie ocenią swoją sytuację i przyszłość. Doniesienia z mediów na temat sytuacji ekonomicznej w kraju, jak na sezon wakacyjny, też nie powinny niepokoić (mamy nawet pozytywny sygnał w obszarze inwestycji).

Wydaje się zatem, że chwilowe pogorszenie nastrojów ma związek z końcem wakacji. Dzieci wrócą do szkoły, rodzice do pracy, przedsiębiorcy do inwestycji i za miesiąc znowu będziemy w miarę zadowoleni.

Więcej wskaźników »



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

29 lutego 2024, Robert Sadowski

TVN24, Gazeta Wyborcza i Onet na podium rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

Na czele najnowszego rankingu Najbardziej opiniotwórcze media znajduje się stacja TVN24. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w styczniu 2024 roku redakcja była cytowana przez inne media blisko 5,5 tys. razy. Drugą pozycję zajmuje Gazeta Wyborcza z liczbą ponad 4,1 tys. powołań, a podium zamyka Onet, do którego inni dziennikarze odnosili się przeszło 3,8...

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...

25 stycznia 2024, Robert Sadowski

On The Marketing Tour 2 – relacja z Kielc

23 stycznia poprowadziliśmy w Kielcach szkolenie z cyklu On The Marketing Tour 2 – marketingowych podróży po Polsce. Szóstka ekspertów z Newspoint, Instytutu Monitorowania Mediów i More Bananas pokazała trendy marketingowe, biznesowe doświadczenia, case study, wskazówki i praktyczne inspiracje z monitoringu mediów, analizy danych z mediów, badania wizerunku marki, SEO i content marketingu.

9 stycznia 2024, Robert Sadowski

IMM kupuje Newspoint

4 stycznia br. firmy Newspoint i Instytut Monitorowania Mediów podpisały umowę, w wyniku której 100% udziałów Newspoint zostało kupione przez IMM. Dzięki wymianie doświadczeń między firmami będziemy mogli lepiej rozwijać ofertę, a tym samym skuteczniej spełniać oczekiwania naszych klientów. W obecnych czasach znaczenie ma też rozwój technologii, w tym sztucznej inteligencji. Jesteśmy przekonani, że łącząc...