Badanie produktów do opalania

Wakacje właśnie minęły. Nasze opalenizny ładnie wyglądają ale czy opalaliśmy się bezpiecznie? Czy używaliśmy filtrów i olejków do opalania? Jakie marki wiodły prym? Sprawdziliśmy to! Wykorzystując monitoring internetu i social mediów poddaliśmy analizie 49 marek w okresie czerwiec, lipiec i sierpień 2018 roku.

Niezależnie od wieku dla wielu Polaków wakacje to ulubiona część roku – nie tylko ze względu na pogodę, ale i plany urlopowe. Słoneczna pogoda sprzyjała wojażom oraz łapaniu opalenizny przypominającej dni beztroski w jesienną pluchę. Wakacyjne klimaty byłe przyjazne nie tylko wyjazdom – w social media znaleźć można było wiele postów dokumentujących przebieg wakacji niejednego internauty.

W elastycznym i szybko rozwijającym się świecie mediów z roku na rok potrafią zajść bardzo duże zmiany w sposobie i miejscu komunikacji. Rok temu to społeczności (głównie Facebook) były liderem (40%), jeśli chodzi o najpopularniejszy serwis do publikacji wpisów zawierających słowo „wakacje” lub podobne. Ale przez ostatnie 12 miesięcy wiele zmieniło się m.in. w związku z aferą Cambridge Analytica. Oprócz zmian w serwisie, będących bezpośrednią odpowiedzią na kryzys, zaobserwować można ciągłą ewolucję sposobu rozprzestrzeniania się treści (zasięgi organiczne) oraz udostępnienia informacji o użytkownikach i fanpegach (np. Info and Ads). To serwisy ze zdjęciami (Instagram, Pinterest) były w tym roku najpopularniejszym (50%) źródłem publikacji wpisów wakacyjnych.

Internauci zdają się być też coraz bardziej świadomi w aspektach udostępniania danych o sobie, dodatkowo nakładając na to czynniki związane ze zmianami w popularnych serwisach oraz po prostu modę, widać wyraźne zmiany sposobu komunikacji się w internecie – m.in. w wielu przypadkach ograniczona została liczba informacji publikowanych na publicznych profilach lub fanpage’ach na rzecz zamkniętych grup/ społeczności. Dodatkowo pod względem prostych postów pokazujących codzienne życie, np. zdjęcia z wakacji, Instagram zaczyna mieć coraz większe znaczenie – w ciągu roku widać znaczny wzrost udziału tego źródła. Polscy internauci dużo chętniej dzielili się z szeroką publiką swoimi zdjęciami niż jeszcze rok wcześniej. Popularność tego serwisu starają się wykorzystywać też influencerzy do promowania własnej osoby oraz pozyskiwania dalszej widowni. Jednym z niekoniecznie pozytywnych przykładów wzrostu popularności i znaczenia tej platformy oraz chęć jej wykorzystania jest stosowanie botów komentujących nowe zdjęcia zawierające dane hashtagi.

Naszemu badaniu poddaliśmy następujące frazy z odmianami:

  • olejki do opalania
  • balsamy do opalania
  • krem do opalania
  • preparaty do opalania
  • produkty do opalania
  • mleczko do opalania
  • emulsja do opalania
  • spray do opalania
  • mleczko ochronne
  • pielęgnacja przeciwsłoneczna

 

Frazy te poszukiwane były w polskim internecie w powiązaniu z następującymi markami, które oferują na naszym rynku produkty do bezpiecznego opalania się:

  • Aptonia
  • Astrid
  • Australian gold
  • Avene
  • Babaria
  • Bielenda
  • Biotherm
  • Bioderma
  • Collistar
  • Dax
  • Daylong
  • Decleor
  • Dermacol
  • Ducray
  • Dulgon
  • Eco cosmetics
  • Elizabeth arden
  • Eubiona
  • Eva sun
  • Farmona
  • Garnier
  • Golden sun
  • Indola
  • Irene
  • Kolastyna
  • Kosmed
  • Ladival
  • La roche
  • Lirene
  • Louis widmer
  • Malibu
  • Matis
  • Mincer
  • Missha
  • Mustela
  • Nacomi
  • Nivea
  • Nuxe
  • Omia
  • Oranjito
  • Piz buin
  • Rejuvi
  • Sebamed
  • Shiseido
  • Skin79
  • Soraya
  • St.moriz
  • St.tropez
  • Ziaja

 

Analizowaliśmy tylko okres trzech wakacyjnych miesięcy tego roku. Top 10 wyników liczby wzmianek wygląda następująco:

Top 10 Produkty do opalania

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *