Olimpiada zimowa w Pjongczang okiem internautów

1 marca 2018, Marek Bysaha

Obok takich wydarzeń nie sposób przejść obojętnie. Sprawdziliśmy o jakich dyscyplinach zimowych wzmiankowano w internecie najwięcej, jak wyglądał rozkład publikacji podczas olimpiady, a także wpisy, których influencerów lajkowane były najchętniej podczas wydarzenia.

Olimpiada zimowa to jedno z najważniejszych wydarzeń sportowych. Zawodnicy z całego świata reprezentujący najwyższy poziom zmagają się w walce o mistrzostwo, sławę, medale i …pieniądze. W tegorocznych igrzyskach na pierwszym miejscu w walce o złoto, srebro i brąz zwyciężyła Norwegia. Z wynikiem 14 złotych, 14 srebrnych i 11 brązowych medali wyprzedziła na podium Niemcy (łącznie 31 medali) i Kanadę (29 medali). Polska reprezentacja zdobyła 1 medal złoty i 1 brązowy, tym samym plasując się 20. miejscu, za Wielką Brytanią i przed Ukrainą. Wszystkie krążki zawdzięczamy naszym skoczkom narciarskim – złoty Kamilowi Stochowi w konkursie indywidualnym i brązowy za zmagania drużynowe.

W Pjongczang odnotowaliśmy nie lada wyczyn. Ester Ledecka z Czech została pierwszą w historii sportsmenką, która na tych samych zimowych igrzyskach olimpijskich zdobyła złote medale w dwóch różnych dyscyplinach. Było to w narciarskim supergigancie oraz w snowboardowym slalomie gigancie równoległym. Gratulujemy!

W Newspoint postanowiliśmy sprawdzić jak „polski” internet reagował na Igrzyska Olimpijskie i kiedy wzmiankowano najwięcej. Okazuje się, że wzrost aktywności nastąpił 9-10 lutego, co prawdopodobnie było spowodowane uroczystym rozpoczęciem igrzysk. Kolejne skoki liczby wzmianek można zaobserwować 17 i 19 lutego. Dla kibica te daty to jasny sygnał – konkurencje naszych największych faworytów – skoczków narciarskich. Wówczas zdobyliśmy dwa wspomniane medale i internauci dali upust pozytywnym emocjom, czego efektem była zwiększona ilość wzmianek.

W związku z Olimpiadą miało miejsce istotne dla świata social mediów wydarzenie. Jeden z najpopularniejszych polskich twórców internetowych – Krzysztof Gonciarz – w ramach współpracy z Eurosportem został poproszony o relacjonowanie igrzysk. To nowa forma otwarcia przekazu na internautów. Już nie tylko tradycyjni dziennikarze mają relacjonować wydarzenia, ale i twórcy znani głównie z działalności w internecie.  Czyżby kolejny etap w rozwoju dziennikarstwa? Możliwe. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić, dzięki wyszukiwarce influencerów w panelu Newspoint, jacy twórcy/serwisy były najchętniej lajkowani w czasie trwania igrzysk.

 

 

Na pierwszym miejscu znajduje się Krzysztof Gonciarz. Pokazuje to, że rzeczywiście internauci zainteresowali się akcją Eurosportu. Być może jednak powodem dużej przewagi nad pozostałymi może być fakt, że sam twórca jest rozpoznawalny i ma też inne projekty. To właśnie one mogły przyciągnąć użytkowników internetu. Na kolejnych miejscach plasuje się TVP Sport i WP SportoweFakty, czyli portale bardziej tradycyjne. Na czwartym miejscu jest Adam Małysz, jeden z najbardziej utytułowanych skoczków narciarskich w historii. Ciekawym wynikiem jest miejsce 6., czyli Cyber Marian – jeden z twórców internetowych działających głównie na serwisie YouTube.  Nagrał on clip video z piosenką dla Kamila Stocha – KAMIL LEĆ! – Cyber Marian ft. MINT. Materiał, zgodnie z danymi na dzień 28.02.2018 obejrzały 342 654.

 

 

Równolegle z Olimpiadą, przeprowadziliśmy w Newspoint nasze własne zawody. Sprawdzaliśmy, która dyscyplina, której zawody odbywały się danego dnia, zyskiwała największy procentowy udział wzmianek. Codziennie wrzucaliśmy na nasze kanały social media grafiki z wynikami. Teraz zebraliśmy wszystkich „zwycięzców” i porównaliśmy, która dyscyplina zyskała najwięcej wzmianek.

 

 

Okazuje się, że bezsprzecznie najwięcej pisano o skokach narciarskich (48,08%). Drugie miejsce zajął hokej (16,9%), a trzecie snowboard (15,43%). W wielkiej szóstce znalazły się także biegi narciarskie (14,7) oraz kombinacja alpejska (3,37%) i narciarstwo dowolne (1,52%).

Monitoring różnych wydarzeń pozwala uzyskać wiele ciekawych informacji. W przypadku Igrzysk Olimpijskich 2018 można było się dowiedzieć, np. którą dyscyplinę wzmiankowano najwięcej razy czy kiedy więcej pisano o całym wydarzeniu. A to tylko kilka z możliwości narzędzi monitoringu. Czekamy już na kolejne wydarzenia i następne wyzwania ?

 



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

29 lutego 2024, Robert Sadowski

TVN24, Gazeta Wyborcza i Onet na podium rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

Na czele najnowszego rankingu Najbardziej opiniotwórcze media znajduje się stacja TVN24. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w styczniu 2024 roku redakcja była cytowana przez inne media blisko 5,5 tys. razy. Drugą pozycję zajmuje Gazeta Wyborcza z liczbą ponad 4,1 tys. powołań, a podium zamyka Onet, do którego inni dziennikarze odnosili się przeszło 3,8...

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...

25 stycznia 2024, Robert Sadowski

On The Marketing Tour 2 – relacja z Kielc

23 stycznia poprowadziliśmy w Kielcach szkolenie z cyklu On The Marketing Tour 2 – marketingowych podróży po Polsce. Szóstka ekspertów z Newspoint, Instytutu Monitorowania Mediów i More Bananas pokazała trendy marketingowe, biznesowe doświadczenia, case study, wskazówki i praktyczne inspiracje z monitoringu mediów, analizy danych z mediów, badania wizerunku marki, SEO i content marketingu.

9 stycznia 2024, Robert Sadowski

IMM kupuje Newspoint

4 stycznia br. firmy Newspoint i Instytut Monitorowania Mediów podpisały umowę, w wyniku której 100% udziałów Newspoint zostało kupione przez IMM. Dzięki wymianie doświadczeń między firmami będziemy mogli lepiej rozwijać ofertę, a tym samym skuteczniej spełniać oczekiwania naszych klientów. W obecnych czasach znaczenie ma też rozwój technologii, w tym sztucznej inteligencji. Jesteśmy przekonani, że łącząc...