Olimpiada zimowa w Pjongczang okiem internautów

Obok takich wydarzeń nie sposób przejść obojętnie. Sprawdziliśmy o jakich dyscyplinach zimowych wzmiankowano w internecie najwięcej, jak wyglądał rozkład publikacji podczas olimpiady, a także wpisy, których influencerów lajkowane były najchętniej podczas wydarzenia.

Olimpiada zimowa to jedno z najważniejszych wydarzeń sportowych. Zawodnicy z całego świata reprezentujący najwyższy poziom zmagają się w walce o mistrzostwo, sławę, medale i …pieniądze. W tegorocznych igrzyskach na pierwszym miejscu w walce o złoto, srebro i brąz zwyciężyła Norwegia. Z wynikiem 14 złotych, 14 srebrnych i 11 brązowych medali wyprzedziła na podium Niemcy (łącznie 31 medali) i Kanadę (29 medali). Polska reprezentacja zdobyła 1 medal złoty i 1 brązowy, tym samym plasując się 20. miejscu, za Wielką Brytanią i przed Ukrainą. Wszystkie krążki zawdzięczamy naszym skoczkom narciarskim – złoty Kamilowi Stochowi w konkursie indywidualnym i brązowy za zmagania drużynowe.

W Pjongczang odnotowaliśmy nie lada wyczyn. Ester Ledecka z Czech została pierwszą w historii sportsmenką, która na tych samych zimowych igrzyskach olimpijskich zdobyła złote medale w dwóch różnych dyscyplinach. Było to w narciarskim supergigancie oraz w snowboardowym slalomie gigancie równoległym. Gratulujemy!

W Newspoint postanowiliśmy sprawdzić jak „polski” internet reagował na Igrzyska Olimpijskie i kiedy wzmiankowano najwięcej. Okazuje się, że wzrost aktywności nastąpił 9-10 lutego, co prawdopodobnie było spowodowane uroczystym rozpoczęciem igrzysk. Kolejne skoki liczby wzmianek można zaobserwować 17 i 19 lutego. Dla kibica te daty to jasny sygnał – konkurencje naszych największych faworytów – skoczków narciarskich. Wówczas zdobyliśmy dwa wspomniane medale i internauci dali upust pozytywnym emocjom, czego efektem była zwiększona ilość wzmianek.

W związku z Olimpiadą miało miejsce istotne dla świata social mediów wydarzenie. Jeden z najpopularniejszych polskich twórców internetowych – Krzysztof Gonciarz – w ramach współpracy z Eurosportem został poproszony o relacjonowanie igrzysk. To nowa forma otwarcia przekazu na internautów. Już nie tylko tradycyjni dziennikarze mają relacjonować wydarzenia, ale i twórcy znani głównie z działalności w internecie.  Czyżby kolejny etap w rozwoju dziennikarstwa? Możliwe. Dlatego postanowiliśmy sprawdzić, dzięki wyszukiwarce influencerów w panelu Newspoint, jacy twórcy/serwisy były najchętniej lajkowani w czasie trwania igrzysk.

 

 

Na pierwszym miejscu znajduje się Krzysztof Gonciarz. Pokazuje to, że rzeczywiście internauci zainteresowali się akcją Eurosportu. Być może jednak powodem dużej przewagi nad pozostałymi może być fakt, że sam twórca jest rozpoznawalny i ma też inne projekty. To właśnie one mogły przyciągnąć użytkowników internetu. Na kolejnych miejscach plasuje się TVP Sport i WP SportoweFakty, czyli portale bardziej tradycyjne. Na czwartym miejscu jest Adam Małysz, jeden z najbardziej utytułowanych skoczków narciarskich w historii. Ciekawym wynikiem jest miejsce 6., czyli Cyber Marian – jeden z twórców internetowych działających głównie na serwisie YouTube.  Nagrał on clip video z piosenką dla Kamila Stocha – KAMIL LEĆ! – Cyber Marian ft. MINT. Materiał, zgodnie z danymi na dzień 28.02.2018 obejrzały 342 654.

 

 

Równolegle z Olimpiadą, przeprowadziliśmy w Newspoint nasze własne zawody. Sprawdzaliśmy, która dyscyplina, której zawody odbywały się danego dnia, zyskiwała największy procentowy udział wzmianek. Codziennie wrzucaliśmy na nasze kanały social media grafiki z wynikami. Teraz zebraliśmy wszystkich „zwycięzców” i porównaliśmy, która dyscyplina zyskała najwięcej wzmianek.

 

 

Okazuje się, że bezsprzecznie najwięcej pisano o skokach narciarskich (48,08%). Drugie miejsce zajął hokej (16,9%), a trzecie snowboard (15,43%). W wielkiej szóstce znalazły się także biegi narciarskie (14,7) oraz kombinacja alpejska (3,37%) i narciarstwo dowolne (1,52%).

Monitoring różnych wydarzeń pozwala uzyskać wiele ciekawych informacji. W przypadku Igrzysk Olimpijskich 2018 można było się dowiedzieć, np. którą dyscyplinę wzmiankowano najwięcej razy czy kiedy więcej pisano o całym wydarzeniu. A to tylko kilka z możliwości narzędzi monitoringu. Czekamy już na kolejne wydarzenia i następne wyzwania 😊

 

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *