Program Accelerate! wzmacnia głos kobiet w mediach

14 kwietnia 2016, Paulina Pocheć

8 kwietnia w Brukseli odbyła się międzynarodowa konferencja „Women in Media – Amplifying the Voice of Female Experts”, której współorganizatorem był Professional Women’s Network Warsaw. Wydarzenie było skierowane do kobiet-ekspertek, które chcą zabrać głos w przestrzeni publicznej. Polska edycja tej konferencji zatytułowana „#jawmediach” odbędzie się 28 kwietnia br. w Warszawie.
W XXI wieku kobiety są szeroko reprezentowane w biznesie, nauce i kulturze, ale ich głos jest nadal słabo słyszalny w mediach. Według Global Media Monitoring Report 2015, kobiety stanowią tylko 24% ekspertów, którzy wypowiadają się w telewizji, radiu i prasie. Ta dysproporcja ma poważne konsekwencje. Według Europejskiego Instytutu ds. Równości Kobiet i Mężczyzn z siedzibą w Wilnie, brak kobiet jako ekspertek w przestrzeni publicznej przyczynia się do utrwalania stereotypów na temat ich niewystarczających kompetencji do zajmowania decyzyjnych stanowisk. To z kolei odbiera kobietom pewność siebie, zmniejsza ich motywację, powstrzymuje ambicje i dalszy rozwój zawodowy. W ramach unijnego projektu Accelerate! w kwietniu temat obecności kobiet w mediach zostanie poruszony na konferencjach w Brukseli i w Warszawie.

8 kwietnia w Brukseli Sofia Foundation analizowała przyczyny niewystarczającej obecności kobiet w mediach i prezentować rozwiązania. Konferencja Women in Media – Amplifying the Voice of Female Experts, towarzyszące jej warsztaty i materiały były efektem pracy grupy projektowej, w skład której wchodzili partnerzy europejscy: stowarzyszenia PWN z Lizbony, Warszawy, Mediolanu, brytyjska agencja Jupiter Consulting Group oraz francuska organizacja Voxfemina. – Dzisiejszy świat potrzebuje więcej kobiet-ekspertek w przestrzeni publicznej – mówi Jowita Bukowińska, prezes stowarzyszenia Professional Women’s Network Warsaw, partnera projektu Accelerate! w Polsce. – Potrzebujemy prelegentek i panelistek, których głosy zrównoważą głosy mężczyzn w audycjach, debatach i konferencjach, a opowiedziane przez nie historie staną się inspiracją dla innych kobiet. Większy udział ekspertek w mediach przyczyni się też do obalenia stereotypów i w rezultacie do zwiększenia liczby kobiet na najwyższych stanowiskach.

Materiały i ustalenia europejskiej grupy projektowej zostaną też przedstawione Polkom. 28 kwietnia PWN Warsaw, wraz z portalem Znane Ekspertki, organizuje w Warszawie konferencję #jawmediach – narzędzia komunikacji nowoczesnej ekspertki. Celem warszawskiej konferencji jest przekazanie kobietom praktycznej wiedzy dotyczącej nowoczesnej komunikacji w mediach oraz pokazanie, jak definiować potrzeby odbiorców i jak budować i rozwijać społeczność, aby osiągać założone cele. Uczestniczki konferencji otrzymają również niezbędnik do komunikacji w nowych mediach, w którym znajdą się praktyczne wskazówki i porady.

Partnerami warszawskiej konferencji są: Fundacja Małych i Średnich Przedsiębiorstw, Balajcza, Bisnode, Inicado, Kreatywne, Magazyn Madame, MasConsulting, 321leader, Newspoint, Orange Polska, Orbis, radio RDC, Smyrska PR, Sofia Foundation, Znane Ekspertki.

Informacje i zapisy na konferencję: https://254322-6.evenea.pl/

Poradniki Accelerate! przygotowane dla kobiet oraz organizacji wzmacniających głos kobiet w mediach: https://www.sofia-accelerate.eu/page-18100
 
Kontakt dla prasy:
Jowita Bukowińska, Prezes PWN Warsaw, +48 603 603 585, jowita.bukowinska@pwnwarsaw.pl
Marta Smyrska, Smyrska PR, +48 604 418 785, biuro@smyrska.pl

O Sofia Foundation
Projekt ACCELERATE! jest koordynowany przez Sofia Foundation (Societal Organisation for Feminine Impact and Achievement), organizację non profit skoncentrowaną na badaniu i promocji uczestnictwa kobiet w zarządzaniu gospodarką, polityką oraz kwestiami społecznymi w Europie poprzez angażowanie doświadczonych kobiet do zarządów oraz promocję kobiet jako ekspertek w mediach. Więcej na: www.sofiafoundation.org

O PWN
Stowarzyszenie Professional Women’s Network Global (PWN Global) zostało założone we Francji i jest federacją 24 oddziałów z 19 krajów, zrzeszających ponad 3500 członków. Misją stowarzyszenia jest promowanie równości w biznesie oraz wspieranie rozwoju zawodowego kobiet na wszystkich szczeblach kariery. Stowarzyszenie swoje cele realizuje poprzez programy szkoleniowe, rozwojowe, mentoring oraz wymianę doświadczeń. W Polsce działa od 2011 roku. Więcej na: www.pwnwarsaw.pl

O Znanych Ekspertkach
Znane Ekspertki.pl – inicjatywa promująca obecność kobiet w debacie publicznej, mająca na celu zmianę stereotypowego obrazu eksperta w świadomości społecznej, gospodarczej i medialnej. Ułatwia mediom i organizatorom konferencji wybór ekspertek oraz kontakt z nimi. Przygotowuje kobiety do lepszego realizowania się w roli ekspertek, m.in. dzięki szkoleniom i networkingowi. Więcej na znaneekspertki.pl



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

29 lutego 2024, Robert Sadowski

TVN24, Gazeta Wyborcza i Onet na podium rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

Na czele najnowszego rankingu Najbardziej opiniotwórcze media znajduje się stacja TVN24. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w styczniu 2024 roku redakcja była cytowana przez inne media blisko 5,5 tys. razy. Drugą pozycję zajmuje Gazeta Wyborcza z liczbą ponad 4,1 tys. powołań, a podium zamyka Onet, do którego inni dziennikarze odnosili się przeszło 3,8...

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...

25 stycznia 2024, Robert Sadowski

On The Marketing Tour 2 – relacja z Kielc

23 stycznia poprowadziliśmy w Kielcach szkolenie z cyklu On The Marketing Tour 2 – marketingowych podróży po Polsce. Szóstka ekspertów z Newspoint, Instytutu Monitorowania Mediów i More Bananas pokazała trendy marketingowe, biznesowe doświadczenia, case study, wskazówki i praktyczne inspiracje z monitoringu mediów, analizy danych z mediów, badania wizerunku marki, SEO i content marketingu.

9 stycznia 2024, Robert Sadowski

IMM kupuje Newspoint

4 stycznia br. firmy Newspoint i Instytut Monitorowania Mediów podpisały umowę, w wyniku której 100% udziałów Newspoint zostało kupione przez IMM. Dzięki wymianie doświadczeń między firmami będziemy mogli lepiej rozwijać ofertę, a tym samym skuteczniej spełniać oczekiwania naszych klientów. W obecnych czasach znaczenie ma też rozwój technologii, w tym sztucznej inteligencji. Jesteśmy przekonani, że łącząc...