Podsumowanie konferencji KOBIETY W ZARZĄDACH, KOBIETY W MEDIACH – WYBÓR CZY PRZEZNACZENIE?

23 czerwca 2015, Paulina Pocheć

17 czerwca br. w Warszawie w hotelu Sofitel Victoria odbyła się konferencja pod tytułem „Kobiety w zarządach, kobiety w mediach – wybór czy przeznaczenie?”, organizowana w ramach projektu ACCELERATE!

Różnorodność w zarządach nie jest już kwestionowana – powiedziała Pani Minister M. Fuszara, Pełnomocnik Rządu ds. Równego Traktowania, otwierając konferencję Professional Women’s Network (PWN). Podczas panelu, prowadzonego przez Mirellę Panek-Owsiańską, padały konkretne propozycje na rozwiązanie problemu niewielkiej liczby kobiet na najwyższych stanowiskach.

Inicjatywa realizowana w Polsce, w ramach międzynarodowego projektu ACCELERATE!, ma na celu utworzenie bazy kobiet, posiadających kwalifikacje do pełnienia funkcji w zarządzie. – Chcemy, aby kobiety, które posiadają odpowiednie doświadczenie oraz kompetencje, miały możliwość wzięcia udziału w programach rekrutacyjnych na stanowiska w zarządach czy radach nadzorczych – powiedziała Jowita Bukowińska, Prezes Stowarzyszenia Professional Women’ s Network – Warszawa.

Okazje i bariery

Jeśli mówimy o rozwoju kariery, to tylko w 10 proc. zależy on od naszej pracy. 60 proc. to kwestia tego, na ile jesteśmy rozpoznawalne i jakie mamy kontakty i znajomości – wyjaśniała w czasie panelu Olga Kozierowska, twórczyni organizacji Sukces Pisany Szminką. – Kobiety powinny pozna swoje mocne strony, by pokonywać bariery – twierdziła z kolei Ewa Małyszko, prezes zarządu PKO BP BANKOWY PTE. – Trzeba walczyć. Okazje są, tylko trzeba je wykorzystywać.

Według badań, żeby mówić o jakimkolwiek kobiecym stylu zarządzania, potrzebny jest minimum 30-proc. udział kobiet w gremiach decyzyjnych – zauważyła Izabela Walczewska-Schneyder, członek zarządu Benefit Systems. Często przeszkodą w rozwoju kariery kobiet jest decyzja o posiadaniu dzieci.

Bardzo ważne jest, by w czasie urlopu macierzyńskiego utrzymywać w jakiś sposób kontakt z firmą. Po dłuższej przerwie trudno wrócić na ten sam poziom – zalecała Walczewska-Schneyder. Walka ze stereotypami wśród osób rekrutujących, budowanie sieci kontaktów oraz nacisk na własny rozwój, to pomysły na rozwiązanie problemu różnorodności w zarządzaniu.

Gotowe do zarządów

W trakcie wydarzenia omówiono proces rekrutacyjny do międzynarodowej bazy kobiet „Women on Board” oraz inicjatywę „Women in Media”. W tej chwili, poprzez dedykowaną platformę www.321leader.com.pl, zarejestrowało się już ponad 50 kandydatek, deklarujących gotowość do pełnienia funkcji w zarządach.

Kryteria oceny kandydatek są jednakowe dla wszystkich krajów biorących udział w projekcie. Pod uwagę bierze się przede wszystkim doświadczenie w zarządzaniu (min. 10-letnie) w organizacji lub prowadzeniu własnej firmy. Punktowane są również: wykształcenie, pełnienie funkcji w organizacji typu NGO, zarządzanie dużymi projektami (także międzynarodowymi), działalność naukowa, publikacje, etc. Kandydatury zostaną zweryfikowane przez międzynarodową komisję „Selection Comittee”, złożoną z osób, które m.in. posiadają doświadczenie w zarządach, pracują w branży HR, są specjalistami branżowymi lub posiadają dorobek naukowy.

Widoczne w mediach

Podczas konferencji zaprezentowano również narzędzia projektu „Women in Media”. W ramach projektu przygotowany zostanie m.in. przewodnik dla kobiet, które pragną występować w mediach, planowane są warsztaty z występowania kamerą i mikrofonem oraz wsparcie kobiet w tworzeniu „multimedialnych wizytówek”.

W ramach konferencji odbyły się również prelekcje oraz warsztaty poświęcone zarządzaniu różnorodnością. Wśród prelegentów wystąpiła m.in. Katarzyna Pawlikowska, z Garden of Words oraz Bożena Leśniewska z Orange. Partnerami konferencji byli m.in.: Balajcza, Bisnode, FOB, HBRP, ICAN Institute, Inicado, Law Business Quality, Magazyn Madame, MasConsulting, MGallery, MKZ Partnerzy, Newspoint, Orange Polska, Orbis, Outbox Group, Smyrska PR, Wysokie Obcasy, Sofia Foundation.

Polska jest pierwszym krajem, który, w ramach projektu Accelerate!, uruchomił badanie dotyczące kompetencji członków zarządu i członków rad nadzorczych. Kolejne kraje (Hiszpania, Portugalia, Belgia, Włochy) będą realizować je w lipcu i sierpniu. Wyniki badania zostaną przedstawione w Brukseli we wrześniu br. podczas konferencji „Kobiety w Zarządach”. Ankieta w języku polskim dla osób zarządzających firmami lub mających doświadczenie w zarządzie/ radzie nadzorczej znajduje się na stronie: https://www.surveymonkey.com/s/ankietaAccelerate

Projekt Accelerate! jest objęty patronatem honorowym Ministra Pracy i Polityki Społecznej, Władysława Kosiniaka-Kamysza oraz Ministra Gospodarki, Janusza Piechocińskiego.

Kontakt dla firm chcących uczestniczyć w ankiecie:

Jowita Bukowińska, Prezes PWN Warsaw, +48 603 603 585, jowita.bukowinska@pwnwarsaw.pl

Kontakt dla prasy: Marta Smyrska, Smyrska PR, +48 604 418 785, biuro@smyrska.pl

Więcej informacji: https://321leader.com.pl



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

29 lutego 2024, Robert Sadowski

TVN24, Gazeta Wyborcza i Onet na podium rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

Na czele najnowszego rankingu Najbardziej opiniotwórcze media znajduje się stacja TVN24. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w styczniu 2024 roku redakcja była cytowana przez inne media blisko 5,5 tys. razy. Drugą pozycję zajmuje Gazeta Wyborcza z liczbą ponad 4,1 tys. powołań, a podium zamyka Onet, do którego inni dziennikarze odnosili się przeszło 3,8...

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...

25 stycznia 2024, Robert Sadowski

On The Marketing Tour 2 – relacja z Kielc

23 stycznia poprowadziliśmy w Kielcach szkolenie z cyklu On The Marketing Tour 2 – marketingowych podróży po Polsce. Szóstka ekspertów z Newspoint, Instytutu Monitorowania Mediów i More Bananas pokazała trendy marketingowe, biznesowe doświadczenia, case study, wskazówki i praktyczne inspiracje z monitoringu mediów, analizy danych z mediów, badania wizerunku marki, SEO i content marketingu.

9 stycznia 2024, Robert Sadowski

IMM kupuje Newspoint

4 stycznia br. firmy Newspoint i Instytut Monitorowania Mediów podpisały umowę, w wyniku której 100% udziałów Newspoint zostało kupione przez IMM. Dzięki wymianie doświadczeń między firmami będziemy mogli lepiej rozwijać ofertę, a tym samym skuteczniej spełniać oczekiwania naszych klientów. W obecnych czasach znaczenie ma też rozwój technologii, w tym sztucznej inteligencji. Jesteśmy przekonani, że łącząc...