Styczniowy TNS Consumer Index

13 lutego 2015, Paulina Pocheć

Newspoint przygotowuje dane nt. nastrojów w mediach dla TNS Polska. Zapraszamy do zapoznania się ze styczniowym TNS Consumer Index, poniżej komentarz Piotra Kwiatkowskiego – Managing Directora TNS.

Frank S. czy górnicy?

W styczniu 2015 roku wartość TNS Consumer Index wyraźnie się obniżyła. Od dawna wskaźnik ten pokazuje, że najgorsze nastroje panują wśród ludzi starszych (w wieku 55 i więcej lat), o relatywnie niskim wykształceniu (podstawowym i zawodowym) oraz bezrobotnych.

Kiedy jednak patrzymy na jego dynamikę, widzimy, że między grudniem ’14 a styczniem ’15  znaczne pogorszyły się oceny sytuacji ekonomicznej kraju i gospodarstw domowych, w środowiskach dotychczas względnie zadowolonych –  w dużych miastach, wśród młodych czy menadżerów. Wydaje się, że zmiany indeksu odzwierciedlają złożoną sytuację polityczną i gospodarczą. Napięcie i walki na Ukrainie, niepokoje społeczne spowodowane planami zmian w górnictwie. I oczywiście –  niespodziewany, gwałtowny wzrost  kursu franka szwajcarskiego, który sprawił, że o setkach tysięcy ludzi z kredytami we frankach zaczęto mówić jako o problemie społecznym. Sami zainteresowani, coraz powszechniej określani przez media jako „frankowicze”, zorganizowali protesty w kilku największych miastach.

Początek roku jest trudny. Potwierdzają to także wskaźniki nastrojów w mediach Newspoint i wyraźne spadki w kategoriach koniunktura, popyt i zatrudnienie. Nie dziwi zatem, że przybywa konsumentów zaniepokojonych stanem polskiej gospodarki i z pesymizmem patrzących w przyszłość.

  • Więcej na stronie TNS Consumer Indextutaj


Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

29 lutego 2024, Robert Sadowski

TVN24, Gazeta Wyborcza i Onet na podium rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

Na czele najnowszego rankingu Najbardziej opiniotwórcze media znajduje się stacja TVN24. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w styczniu 2024 roku redakcja była cytowana przez inne media blisko 5,5 tys. razy. Drugą pozycję zajmuje Gazeta Wyborcza z liczbą ponad 4,1 tys. powołań, a podium zamyka Onet, do którego inni dziennikarze odnosili się przeszło 3,8...

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...

25 stycznia 2024, Robert Sadowski

On The Marketing Tour 2 – relacja z Kielc

23 stycznia poprowadziliśmy w Kielcach szkolenie z cyklu On The Marketing Tour 2 – marketingowych podróży po Polsce. Szóstka ekspertów z Newspoint, Instytutu Monitorowania Mediów i More Bananas pokazała trendy marketingowe, biznesowe doświadczenia, case study, wskazówki i praktyczne inspiracje z monitoringu mediów, analizy danych z mediów, badania wizerunku marki, SEO i content marketingu.

9 stycznia 2024, Robert Sadowski

IMM kupuje Newspoint

4 stycznia br. firmy Newspoint i Instytut Monitorowania Mediów podpisały umowę, w wyniku której 100% udziałów Newspoint zostało kupione przez IMM. Dzięki wymianie doświadczeń między firmami będziemy mogli lepiej rozwijać ofertę, a tym samym skuteczniej spełniać oczekiwania naszych klientów. W obecnych czasach znaczenie ma też rozwój technologii, w tym sztucznej inteligencji. Jesteśmy przekonani, że łącząc...