Dashboard i nowe wskaźniki marketingowe w Newspoint

27 marca 2013, Paulina Pocheć

Newspoint, marka rozwiązań służących do monitorowania mediów, uruchamia nowe funkcjonalności, które pozwalają na łatwiejsze obserwowanie efektów komunikacji firmy w internecie i porównywanie jej z konkurencją. Zmiany wprowadzone w panelu Newspoint mają na celu usprawnienie pracy specjalistów marketingu, którzy są zainteresowani nie tyle liczbą publikacji na temat marki i szczegółowym ich analizowaniem, co analizą efektywności działań marketingowych. Wynika to z nowej strategii biznesowej NetSprint, która zakłada tworzenie rozwiązań technologicznych ułatwiających skuteczną komunikację marketingową.

Panel monitoringu internetu Newspoint został wzbogacony o nową funkcjonalność – dashboard, który pozwala na syntetyczną prezentację danych z monitoringu pod postacią wykresów i wskaźników. Jego główną funkcją jest ułatwienie porównań między kilkoma markami należącymi do tej samej kategorii produktowej – użytkownik może na bieżąco śledzić pozycję marki względem konkurencyjnych wobec niej oraz sprawdzać, na ile silnie jest kojarzona ze swoją kategorią produktową.

W dashboardzie Newspoint pojawiły się dwa nowe wskaźniki. Pierwszy, Share of Voice, pozwala na proste porównanie, jak dużo pisze się o marce w porównaniu do konkurencji. To procentowy udział publikacji zawierających wzmiankę o marce na tle wszystkich publikacji na temat jej oraz konkurentów.

 

Wskaźnik “siła skojarzeń marki” pokazuje jak mocno marka jest kojarzona z konkretną kategorią produktową na podstawie wyliczenia, jaki odsetek artykułów traktujących o wybranej kategorii wzmiankuje jednocześnie markę. Im wyższy odsetek takich publikacji, tym mocniej marka kojarzona jest z kategorią produktową.

Dashboard Newspoint zawiera również dane procentowe dotyczące wydźwięku materiałów dotyczących badanej marki. Dzięki temu na bieżąco można śledzić trendy w dyskusji bez konieczności ręcznego nadawania ocen.

Dashboard zaprojektowano w taki sposób, aby maksymalnie ułatwić pracę marketera – najważniejszymi kryteriami podczas tworzenia aplikacji były czytelny wygląd, szybkość działania i intuicyjna obsługa. Docelowo Newspoint planuje wizualne ujednolicenie pozostałych części panelu  z dashboardem.

Dodatkowych informacji udzielają:

Olga Kamińska, PR Manager, NetSprint.pl Sp. z o.o.
e-mail: olga.kaminska@netsprint.eu
tel. 022 276 26 59
 
Anna Miotk, Dyrektor ds. Badań i Rozwoju Produktu Newspoint, NetSprint.pl Sp. z o.o.
e-mail: anna.miotk@netsprint.eu


Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

29 lutego 2024, Robert Sadowski

TVN24, Gazeta Wyborcza i Onet na podium rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

Na czele najnowszego rankingu Najbardziej opiniotwórcze media znajduje się stacja TVN24. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w styczniu 2024 roku redakcja była cytowana przez inne media blisko 5,5 tys. razy. Drugą pozycję zajmuje Gazeta Wyborcza z liczbą ponad 4,1 tys. powołań, a podium zamyka Onet, do którego inni dziennikarze odnosili się przeszło 3,8...

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...

25 stycznia 2024, Robert Sadowski

On The Marketing Tour 2 – relacja z Kielc

23 stycznia poprowadziliśmy w Kielcach szkolenie z cyklu On The Marketing Tour 2 – marketingowych podróży po Polsce. Szóstka ekspertów z Newspoint, Instytutu Monitorowania Mediów i More Bananas pokazała trendy marketingowe, biznesowe doświadczenia, case study, wskazówki i praktyczne inspiracje z monitoringu mediów, analizy danych z mediów, badania wizerunku marki, SEO i content marketingu.

9 stycznia 2024, Robert Sadowski

IMM kupuje Newspoint

4 stycznia br. firmy Newspoint i Instytut Monitorowania Mediów podpisały umowę, w wyniku której 100% udziałów Newspoint zostało kupione przez IMM. Dzięki wymianie doświadczeń między firmami będziemy mogli lepiej rozwijać ofertę, a tym samym skuteczniej spełniać oczekiwania naszych klientów. W obecnych czasach znaczenie ma też rozwój technologii, w tym sztucznej inteligencji. Jesteśmy przekonani, że łącząc...