Kiedy w mediach społecznościowych piszemy o piwie? Analiza Kamila Mirowskiego (365piw.pl) z okazji Dnia Świętego Patryka

15 marca 2013, Paulina Pocheć

„Gdy przymierzałem się do podjęcia tego tematu, wydawało mi się, że internauci o piwie zaczynają się rozpisywać w środę, a już prawdziwa kulminacja następuje w piątek – i to przed 20.00, bo potem zamiast o nim pisać – zaczynają po prostu je konsumować. Okazuje się jednak, że jego spożywanie wcale nie oznacza nie pisanie o nim. Wręcz przeciwnie. O piwie mówimy właśnie wtedy, kiedy je pijemy lub, gdy mamy zamiar skonsumować je w niedalekiej przyszłości. I tu znów niespodzianka. Wydawałoby się, że najlepszym czasem na dyskusje o dobrym porterze jest weekend. Otóż nie do końca.” – pisze w swojej analizie Kamil Mirowski, ambasador marki Newspoint, autor blogów 365piw.pl oraz MrSocial.pl„Poniższe wnioski wysuwam na podstawie danych pochodzących z systemu Newspoint, służącego m.in. do monitoringu portali i social media. Przeanalizowane zostało słowo kluczowe „piwo” oraz wszelkie możliwe jego odmiany w języku polskim (np. piwie, piwem, piwko, piweczko; w granicach błędu statystycznego również mogły się pojawić w badaniu takie słowa jak piwonie, czy nazwiska zaczynające się od „piw”) zamieszczone w tekstach opublikowanych w lutym 2013 roku. Pod uwagę wziąłem jedynie serwisy społecznościowe oraz mikroblogi.”

To jedynie fragment przeprowadzonej przez Kamila Mirowskiego analizy, z której pełną treścią możecie się zapoznać na oficjalnym blogu naszego ambasadora – www.MrSocial.pl do czego niesamowicie Was zachęcamy. Mając na uwadze fakt, że w najbliższą niedzielę – 17 marca – w krajach anglojęzycznych obchodzony jest Dzień Świętego Patryka (zwany również Dniem Piwa), przygotowaliśmy dla was piwną infografikę z ciekawostkami wyłapanymi z naszego systemu monitorującego portale i social media.




Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

29 lutego 2024, Robert Sadowski

TVN24, Gazeta Wyborcza i Onet na podium rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

Na czele najnowszego rankingu Najbardziej opiniotwórcze media znajduje się stacja TVN24. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w styczniu 2024 roku redakcja była cytowana przez inne media blisko 5,5 tys. razy. Drugą pozycję zajmuje Gazeta Wyborcza z liczbą ponad 4,1 tys. powołań, a podium zamyka Onet, do którego inni dziennikarze odnosili się przeszło 3,8...

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...

25 stycznia 2024, Robert Sadowski

On The Marketing Tour 2 – relacja z Kielc

23 stycznia poprowadziliśmy w Kielcach szkolenie z cyklu On The Marketing Tour 2 – marketingowych podróży po Polsce. Szóstka ekspertów z Newspoint, Instytutu Monitorowania Mediów i More Bananas pokazała trendy marketingowe, biznesowe doświadczenia, case study, wskazówki i praktyczne inspiracje z monitoringu mediów, analizy danych z mediów, badania wizerunku marki, SEO i content marketingu.

9 stycznia 2024, Robert Sadowski

IMM kupuje Newspoint

4 stycznia br. firmy Newspoint i Instytut Monitorowania Mediów podpisały umowę, w wyniku której 100% udziałów Newspoint zostało kupione przez IMM. Dzięki wymianie doświadczeń między firmami będziemy mogli lepiej rozwijać ofertę, a tym samym skuteczniej spełniać oczekiwania naszych klientów. W obecnych czasach znaczenie ma też rozwój technologii, w tym sztucznej inteligencji. Jesteśmy przekonani, że łącząc...