NetSprint wprowadza uniwersalny algorytm monitorujący Facebooka

12 października 2010, Paulina Pocheć

Po kilkumiesięcznych testach firma NetSprint wprowadza uniwersalny algorytm, który pozwala wykrywać i monitorować najbardziej wartościowe polskie grupy oraz strony (fanpages, likepages) na Facebooku. Oznacza to, że korzystając z NewsPoint Social Media klienci otrzymują w ramach jednej aplikacji monitoring wszystkich najważniejszych treści tworzonych przez użytkowników w języku polskim. Wcześniej NetSprint jako pierwsza firma w Polsce wprowadził monitoring niemal całej polskojęzycznej treści serwisu mikroblogowego Twitter.

Naszym strategicznym celem jest zagwarantowanie klientom pełnego i dogodnego dostępu do wszystkich istotnych dla nich treści generowanych przez użytkowników. Nasza aplikacja oprócz szerokiego zakresu monitorowanych źródeł zapewnia również szybkie dostarczanie potrzebnych informacji. W pracy specjalistów do spraw komunikacji jest to aspekt szczególnie istotny, gdyż pozwala na odpowiednio szybką reakcję, chociażby w potencjalnej sytuacji kryzysowej” – mówi Anna Miotk, dyrektor ds. rozwoju biznesu NewsPoint.

Przez kilka ostatnich miesięcy firma doskonaliła aplikację pod kątem wykrywania wszystkich najbardziej interesujących polskich stron na Facebooku. Wprowadzony przez NetSprint algorytm dostosowany jest do obsługi innych języków – umożliwia wykrywanie i pobieranie treści z Facebooka także na innym, niż polski, rynkach.

Skuteczny monitoring treści w takim serwisie społecznościowym jak Facebook to duże wyzwanie. Zdecydowana większość treści jest niedostępna dla robotów wyszukiwarkowych, a treści dostępne, takie jak fanpage, są zdefragmentaryzowane. Dlatego też bardzo dużo energii włożyliśmy w nauczenie aplikacji znajdowania tych treści, określania ich ważności oraz intensyfikacji odświeżania” – dodaje Anna Miotk.

Wyniki monitoringu Facebooka prezentowane są wraz z wynikami monitoringu pozostałych social media w panelu użytkownika. Klient nie ponosi zatem żadnych dodatkowych kosztów związanych z rozszerzeniem monitoringu.

NewsPoint Social Media ciągle zwiększa swój zasięg monitorowania. Obecnie w systemie dostępnych jest 1,27 mln forów i 284 tys. blogów. Rozwiązanie oferuje również monitoring dwóch porównywarek cenowych: skapiec.pl i ceneo.pl oraz 5 platform mikroblogowych. Atutem NewsPoint na tle rozwiązań konkurencyjnych jest również model rozliczeniowy – klienci płacą za dostęp do konta, nie zaś za liczbę monitorowanych haseł. Zmiana ustawień wyszukiwania jest bardzo łatwa i może być dokonywana samodzielnie przez klientów. System umożliwia bezpłatne 14-dniowe testy. Poza udostępnianiem systemu NewsPoint Social Media w ramach kont, NewsPoint oferuje również usługę raportów wizerunkowych zawierających pogłębioną analizę opinii z social media.

Usługi i rozwiązania NewsPoint przeznaczone są dla szerokiego grona odbiorców biznesowych – działów PR i marketingu, sprzedaży i obsługi klienta, badań i rozwoju oraz zasobów ludzkich. Pomagają mierzyć i oceniać efekty działań komunikacyjnych, monitorować rynek i konkurencję, szybko reagować na sytuacje kryzysowe, oceniać jakość obsługi klienta, produktu czy też wizerunek firmy jako pracodawcy.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

29 lutego 2024, Robert Sadowski

TVN24, Gazeta Wyborcza i Onet na podium rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

Na czele najnowszego rankingu Najbardziej opiniotwórcze media znajduje się stacja TVN24. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w styczniu 2024 roku redakcja była cytowana przez inne media blisko 5,5 tys. razy. Drugą pozycję zajmuje Gazeta Wyborcza z liczbą ponad 4,1 tys. powołań, a podium zamyka Onet, do którego inni dziennikarze odnosili się przeszło 3,8...

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...

25 stycznia 2024, Robert Sadowski

On The Marketing Tour 2 – relacja z Kielc

23 stycznia poprowadziliśmy w Kielcach szkolenie z cyklu On The Marketing Tour 2 – marketingowych podróży po Polsce. Szóstka ekspertów z Newspoint, Instytutu Monitorowania Mediów i More Bananas pokazała trendy marketingowe, biznesowe doświadczenia, case study, wskazówki i praktyczne inspiracje z monitoringu mediów, analizy danych z mediów, badania wizerunku marki, SEO i content marketingu.

9 stycznia 2024, Robert Sadowski

IMM kupuje Newspoint

4 stycznia br. firmy Newspoint i Instytut Monitorowania Mediów podpisały umowę, w wyniku której 100% udziałów Newspoint zostało kupione przez IMM. Dzięki wymianie doświadczeń między firmami będziemy mogli lepiej rozwijać ofertę, a tym samym skuteczniej spełniać oczekiwania naszych klientów. W obecnych czasach znaczenie ma też rozwój technologii, w tym sztucznej inteligencji. Jesteśmy przekonani, że łącząc...