Komunikacja w dobie kryzysu – kolejna Rewolucja w Finansach

11 maja 2009, Paulina Pocheć

Branże finansową często zestawia się Formułą 1, najdroższym sportem Świata. To porównanie jak ulał pasuje również do mówienia o kryzysie. W normalnych warunkach na torze do zmian dochodzi rzadko, najczęściej wtedy, gdy ktoś popełni błąd lub w momencie zmian w Pit Stopie. Nie oszukujmy się – taki zwykły wyścig Formuły 1 nie jest najciekawszym widowiskiem. Zmienia się to jednak zupełnie, gdy na torze zaczyna padać deszcz, robią się kałuże, a widoczność maleje niemal do zera. Wtedy, co okrążenie dochodzi do zmian pozycji, i tylko najlepsi umieją w takich warunkach nie tylko utrzymać się na torze, ale i zmaksymalizować dystans do rywali. To wtedy kierowcy mają pełną możliwość wykazania się swoim kunsztem, bo na drugi plan schodzą techniczne różnice między samochodami. To takie wyścigi oglądamy z zapartym tchem do końca nie wiedząc, kto będzie na mecie.

Myśląc o kryzysie zapominamy czasem, że ten niezwykle ciekawy czas to nie tylko pasmo problemów, które przeszkadzają w działaniu naszej firmy i realizowaniu starannie przygotowanych planów. Kryzys to zbiór specyficznych warunków, które zmieniają zasady gry. Dla wszystkich. Dlatego te ciekawe czasy to również szanse na zdystansowanie konkurencji. To właśnie decyzje podejmowane w czasie kryzysu pozwalają lepiej wyjść na prostą, gdy dobiegnie on końca. A od tego, jak wyjdziemy z tego zakrętu zależy też to, jakiej prędkości zdążymy nabrać, gdy wszystko się uspokoi…

Kolejna edycja „Rewolucji w Finansach” jest poświęcona właśnie temu, w jaki sposób firmy z branży finansowej, mogą wykorzystać narzędzia komunikacji marketingowej, aby zwiększyć przewagę nad konkurencją w czasie kryzysu i po wyjściu z niego. Jest to szczególnie ważna broń w walce z konkurencją, bo takie aspekty, jak wizerunek i zaufanie nabierają w czasie niepewności szczególnego znaczenia dla Klientów. Żyjemy w czasach, w których skuteczne komunikowanie się z Klientami i potencjalnymi Klientami to klucz do zwycięstwa w walce z konkurencją. Otoczenie kryzysu, szczególnie w sferze medialnej, jeszcze bardziej potęguje efekt informacji, ponieważ odbiorcy reagują na nie znacznie silniej niż zazwyczaj. Jednak te zmienne warunki to również wielkie wyzwanie dla najlepszych marketingowców i specjalistów od komunikacji, którzy wreszcie mogą wykazać się swoim kunsztem. Kryzys to czas, który sprzyja zmianom, nie tylko tym złym, ale także dobrym, które po pierwsze chronią nas od strat, a po drugie pozwalają zyskać przewagę nad konkurencją.

Wszystkich zainteresowanych uczestnictwem w Rewolucji w Finansach zapraszamy 27 maja o godz. 10 do siedziby Agory, ul. Czerska 8/10.

Więcej informacji i program spotkania na stronie www: Rewolucja w Finansach.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

29 lutego 2024, Robert Sadowski

TVN24, Gazeta Wyborcza i Onet na podium rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

Na czele najnowszego rankingu Najbardziej opiniotwórcze media znajduje się stacja TVN24. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w styczniu 2024 roku redakcja była cytowana przez inne media blisko 5,5 tys. razy. Drugą pozycję zajmuje Gazeta Wyborcza z liczbą ponad 4,1 tys. powołań, a podium zamyka Onet, do którego inni dziennikarze odnosili się przeszło 3,8...

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...

25 stycznia 2024, Robert Sadowski

On The Marketing Tour 2 – relacja z Kielc

23 stycznia poprowadziliśmy w Kielcach szkolenie z cyklu On The Marketing Tour 2 – marketingowych podróży po Polsce. Szóstka ekspertów z Newspoint, Instytutu Monitorowania Mediów i More Bananas pokazała trendy marketingowe, biznesowe doświadczenia, case study, wskazówki i praktyczne inspiracje z monitoringu mediów, analizy danych z mediów, badania wizerunku marki, SEO i content marketingu.

9 stycznia 2024, Robert Sadowski

IMM kupuje Newspoint

4 stycznia br. firmy Newspoint i Instytut Monitorowania Mediów podpisały umowę, w wyniku której 100% udziałów Newspoint zostało kupione przez IMM. Dzięki wymianie doświadczeń między firmami będziemy mogli lepiej rozwijać ofertę, a tym samym skuteczniej spełniać oczekiwania naszych klientów. W obecnych czasach znaczenie ma też rozwój technologii, w tym sztucznej inteligencji. Jesteśmy przekonani, że łącząc...