NetSprint wprowadza system monitorujący blogi i fora internetowe

20 kwietnia 2009, Paulina Pocheć

Firma NetSprint wprowadza na polski rynek rozwiązanie NewsPoint UGC – zaawansowany system monitorujący blogi i fora internetowe. Aplikacja jest przeznaczona dla specjalistów marketingu i public relations, prowadzących działania komunikacyjne w internecie, którzy chcieliby poznać opinie odbiorców swoich produktów i usług bez konieczności przeznaczania dużych nakładów finansowych na badania konsumenckie.

Obecnie system NewsPoint UGC monitoruje ponad 44 tysiące forów internetowych. Jest to jedyne na polskim rynku rozwiązanie umożliwiające monitoring forów. System monitoruje również trzy największe platformy blogowe: blog.pl, bloog.pl i blox.pl., które w sumie dają liczbę 29 tys. blogów. Obszar ten będzie rozwijany o kolejne platformy. Jednocześnie jest to jedyne w Polsce rozwiązanie do monitoringu rozliczane w ramach stałego abonamentu – klient płaci jedynie za miesięczny dostęp do konta, niezależnie od liczby monitorowanych haseł czy liczby znalezionych publikacji.

Rozwiązanie zostało wprowadzone w odpowiedzi na trendy w obszarze komunikacji z konsumentami w internecie. Zgodnie z badaniami Nielsen Online z grudnia 2008 r. internet ma coraz większe znaczenie w kształtowaniu opinii. 81% osób kupujących prezenty gwiazdkowe w sieci korzystało z rekomendacji innych internautów, a 71% procent ankietowanych po zapoznaniu się z zamieszczonymi w sieci komentarzami nabrało pewności, że nabywa właściwy produkt. W celu wymiany opinii internauci korzystają najczęściej z takich narzędzi, jak fora internetowe, blogi, komentarze w porównywarkach cen i sklepach internetowych, serwisy społecznościowe, serwisy wideo oraz mikroblogi.

Internet to medium, na które wydatki marketingowe wzrastają rokrocznie, a w tym roku wraz z szacowanym wzrostem 16% będzie pod tym względem wyjątkiem na tle innych mediów. Firmy dawno przestały już traktować PR w internecie po macoszemu, co sprawiło, że budżety marketingowe i PR na działania online rosną. Jednocześnie, w czasach dekoniunktury rośnie też nacisk na badanie efektywności tych działań” – komentuje Anna Miotk, dyrektor rozwoju biznesu NewsPoint. „NewsPoint UGC odpowiada na te trendy w sposób dwojaki – po pierwsze, pozwala marketerom i specjalistom PR niedrogo zbadać skuteczność swoich działań, a po drugie –umożliwia zaoszczędzenie czasu poświęcanego na codzienny monitoring mediów, co przekłada się na wzrost efektywności ich pracy”- dodaje.

Funkcjonalności i korzyści

  • System NewsPoint umożliwia obserwowanie konwersacji w internecie bez konieczności regularnego odwiedzania danego forum czy bloga; wyszuka posty, w których znajduje się dane słowo kluczowe i przedstawi je w kolejności ich publikowania w internecie.
  • Rozwiązanie umożliwia przygotowywanie w szybkim czasie raportów ilościowych i jakościowych. Raporty ilościowe generowane są automatycznie za pomocą kilku kliknięć w intuicyjnym panelu.
  • NewsPoint UGC oferuje dostęp zarówno do informacji aktualnych, jak i archiwalnych (bez dodatkowych opłat za dostęp do publikacji archiwalnych).
  • Użytkownik otrzymuje automatyczne powiadomienia e-mail o odnalezionych wpisach czy komentarzach.

Obsługa systemu odbywa się przez przeglądarkę internetową (preferowana przeglądarka to Mozilla Firefox). Do otwierania dokumentów z tekstami artykułów potrzebny jest program Adobe Acrobat, natomiast do plików z rozszerzeniami .csv i .xls – program MS Excel lub pakiet Open Office.

NewsPoint UGC planuje wprowadzić również monitoring treści tworzonych przez użytkowników internetu za pomocą narzędzi Web 2.0, takich jak monitorowanie komentarzy w porównywarkach cen (np. Ceneo, Nokaut, Skąpiec) w czerwcu 2009, mikroblogów (np. Blip) we wrześniu 2009 i serwisów z plikami audio i wideo (Wrzuta) w dalszej przyszłości.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

29 lutego 2024, Robert Sadowski

TVN24, Gazeta Wyborcza i Onet na podium rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

Na czele najnowszego rankingu Najbardziej opiniotwórcze media znajduje się stacja TVN24. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w styczniu 2024 roku redakcja była cytowana przez inne media blisko 5,5 tys. razy. Drugą pozycję zajmuje Gazeta Wyborcza z liczbą ponad 4,1 tys. powołań, a podium zamyka Onet, do którego inni dziennikarze odnosili się przeszło 3,8...

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...

25 stycznia 2024, Robert Sadowski

On The Marketing Tour 2 – relacja z Kielc

23 stycznia poprowadziliśmy w Kielcach szkolenie z cyklu On The Marketing Tour 2 – marketingowych podróży po Polsce. Szóstka ekspertów z Newspoint, Instytutu Monitorowania Mediów i More Bananas pokazała trendy marketingowe, biznesowe doświadczenia, case study, wskazówki i praktyczne inspiracje z monitoringu mediów, analizy danych z mediów, badania wizerunku marki, SEO i content marketingu.

9 stycznia 2024, Robert Sadowski

IMM kupuje Newspoint

4 stycznia br. firmy Newspoint i Instytut Monitorowania Mediów podpisały umowę, w wyniku której 100% udziałów Newspoint zostało kupione przez IMM. Dzięki wymianie doświadczeń między firmami będziemy mogli lepiej rozwijać ofertę, a tym samym skuteczniej spełniać oczekiwania naszych klientów. W obecnych czasach znaczenie ma też rozwój technologii, w tym sztucznej inteligencji. Jesteśmy przekonani, że łącząc...