Wyszukiwanie inteligentne NewsPoint ułatwia pracę specjalistom PR

20 marca 2009, Paulina Pocheć

System monitoringu Internetu NewsPoint został wzbogacony o nową wersję usługi Wyszukiwania Inteligentnego. Funkcja Wyszukiwania Inteligentnego pozwala na precyzyjny monitoring oraz raportowanie efektów działań PR w internecie. System NewsPoint to jedyne w Polsce rozwiązanie do monitoringu internetu, które posiada taką funkcjonalność.

Wyszukiwanie Inteligentne jest pomocne przy monitorowaniu efektów działań PR w tych sytuacjach, kiedy szukane słowo kluczowe bądź wyrażenie jest wieloznaczne jak choćby słowo „orange” czy „play”. Wpisanie takiego słowa w okno zwykłej ogólnodostępnej wyszukiwarki zaowocuje dużą liczbą nietrafionych wyników, z których wyłonienie tych istotnych wiąże się z nakładem ogromnej ilości czasu – co w firmie bezpośrednio przekłada się na koszty.

Wyszukiwanie Inteligentne pozwala również monitorować złożone zagadnienia podczas innych codziennych działań specjalistów ds. public relations, chociażby podczas przeglądu artykułów na dany temat. W tym przypadku ogólne zapytania przy zastosowaniu prostego wyszukiwania zadziała podobnie – rezultatem będzie duża liczba wyników, jednak niekoniecznie odpowiadających na problem użytkownika.

W odpowiedzi na te trudności, NetSprint oddaje użytkownikom NewsPoint do dyspozycji nową wersję usługi Wyszukiwania Inteligentnego, która pozwala na uzyskanie wysokiej jakości wyników wyszukiwania. Wyszukiwanie Inteligentne analizuje treść artykułu w oparciu o algorytm mierzący odległości pomiędzy poszczególnymi wyrazami lub wyrażeniami w całym tekście czy częstotliwość wystąpień danego słowa (wraz ze wszystkimi odmianami) w pojedynczym artykule. Miedzy innymi w oparciu o ten właśnie algorytm Wyszukiwanie Inteligentne dostarcza wyniki precyzyjnie odpowiadające wymaganiom użytkownika.

Usługa Wyszukiwania Inteligentnego jest ściśle powiązana z kontem użytkownika systemu NewsPoint co oznacza, że wyniki są automatycznie dostępne na koncie użytkownika tego systemu. Przebiegiem całej operacji od momentu przyjęcia zlecenia od klienta, aż do dostarczenia wyników zajmuje się konsultant NewsPoint.

Wyszukiwanie Inteligentne oznacza duże ułatwienia dla specjalistów public relations podczas monitorowania efektów ich działań. Nasza usługa pozwala im oszczędzić czas, do tej pory przeznaczony na żmudne, ręczne oddzielanie nieadekwatnych wyników wyszukiwania” – komentuje Anna Miotk, dyrektor rozwoju biznesu NewsPoint.

By zobrazować zasadę działania usługi poniżej przedstawione zostały przykłady zastosowań usługi.

Poszukiwanie informacji na temat drużyny piłkarskiej Lech

Wyszukiwanie samego słowa „Lech”, poza wynikami na temat zespołu, pokaże też wyniki dotyczące prezydenta Lecha Kaczyńskiego czy też innych mężczyzn o imieniu Lech. Mogą pojawić się także informacje dotyczące piwa Lech.

W Wyszukiwaniu Inteligentnym zastosowano także dodatkowe słowa, najczęściej pojawiające się w artykułach o drużynie piłkarskiej, takie jak: zespół, drużyna, liga, ligowy, rozgrywka, mecz, puchar, zwycięstwo, porażka, stadion oraz prefiksy wygra* i przegra* (prefiks pozwala na wyszukanie wszystkich odmian słowa „wygrany”, „wygrana”, „wygrać”, „wygrali”). Pozwoliło to na uzyskanie wyników wyszukiwania dotyczących wyłącznie drużyny piłkarskiej.

Przegląd prasy – artykuły dotyczące branży budowlanej; zagadnienia związane z kryzysem, ale też z nowymi inwestycjami.

W artykułach na ten temat najczęściej pojawiają się przynajmniej takie słowa, jak: deweloper, budownictwo, budowlany, mieszkanie/mieszkaniowy (ze wszystkimi odmianami), dom, nieruchomości, działki oraz: kryzys, załamanie, spadek cen, wzrost cen, rynek, poprawa, droższy, tańszy, korekta, deficyt, kredyt, koniunktura, zastój.

Artykuły o inwestycjach zawierają słowa deweloper, budownictwo, wybuduje, budowa oraz inwestycja. Okazuje się, że jednocześnie należy wyłączyć trzecią grupę słów: oprogramowanie, programista, software (w tym kontekście jest też używane słowo deweloper) i narkotyk (w tym kontekście jest używane słowo działka).

Po uruchomieniu wyszukiwania będziemy otrzymywać artykuły dotyczące kryzysu i nowych inwestycji w branży deweloperskiej.

Usługa Wyszukiwania Inteligentnego jest dodatkową funkcjonalnością NewsPoint, konfigurowaną przez konsultantów na życzenie klienta. Dział NewsPoint zapewnia pełną obsługę i opiekę konsultantów nad procesem konfigurowania usługi Wyszukiwania Inteligentnego, a także w trakcie jej funkcjonowania.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

29 lutego 2024, Robert Sadowski

TVN24, Gazeta Wyborcza i Onet na podium rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

Na czele najnowszego rankingu Najbardziej opiniotwórcze media znajduje się stacja TVN24. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w styczniu 2024 roku redakcja była cytowana przez inne media blisko 5,5 tys. razy. Drugą pozycję zajmuje Gazeta Wyborcza z liczbą ponad 4,1 tys. powołań, a podium zamyka Onet, do którego inni dziennikarze odnosili się przeszło 3,8...

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...

25 stycznia 2024, Robert Sadowski

On The Marketing Tour 2 – relacja z Kielc

23 stycznia poprowadziliśmy w Kielcach szkolenie z cyklu On The Marketing Tour 2 – marketingowych podróży po Polsce. Szóstka ekspertów z Newspoint, Instytutu Monitorowania Mediów i More Bananas pokazała trendy marketingowe, biznesowe doświadczenia, case study, wskazówki i praktyczne inspiracje z monitoringu mediów, analizy danych z mediów, badania wizerunku marki, SEO i content marketingu.

9 stycznia 2024, Robert Sadowski

IMM kupuje Newspoint

4 stycznia br. firmy Newspoint i Instytut Monitorowania Mediów podpisały umowę, w wyniku której 100% udziałów Newspoint zostało kupione przez IMM. Dzięki wymianie doświadczeń między firmami będziemy mogli lepiej rozwijać ofertę, a tym samym skuteczniej spełniać oczekiwania naszych klientów. W obecnych czasach znaczenie ma też rozwój technologii, w tym sztucznej inteligencji. Jesteśmy przekonani, że łącząc...