Raport NewsPoint „W marcu najczęściej pisano o …”

1 lutego 2009, Paulina Pocheć

Raport NewsPoint: „W marcu najczęściej pisano o …” przedstawia ranking najczęściej wymienianych i prezentowanych w mediach internetowych:

  • polskich wykonawców muzycznych
  • aktorów
  • sportowców
  • polityków
  • partii politycznych
  • stacji telewizyjnych
  • instytucji finansowych
  • marek motoryzacyjnych
  • wydarzeń politycznych
  • wydarzeń sportowych

Raport został przygotowany przy wykorzystaniu usług monitorowania Internetu NewsPoint (www.newspoint.pl). NewsPoint monitoruje ponad 700 serwisów, w tym portale, wortale, serwisy społecznościowe oraz blogi. Pełna lista źródeł znajduje się tu: NewsPoint_lista_serwisow.xls .

Metodologia badania

Obecność poszczególnych podmiotów badania w mediach internetowych NewsPoint mierzy poprzez:

  • wyszukiwanie fraz oraz ich dopuszczalnych odmian gramatycznych w publikacjach, np. dla zbadania obecności aktora Cezarego Pazury zakwalifikowane frazy mogą mieć postać np.: „Cezarego Pazury”, „Cezarym Pazurą”, a także „Czarka Pazury”, „Czarkiem Pazurą”,
  • wyszukiwanie marek należących do badanej instytucji, np. dla EFG Eurobank Ergasias S.A. Spółka Akcyjna zakwalifikowane będą obecności: „polbank”, „polbanku” itp.,
  • wyszukiwanie słów związanych ściśle z wydarzeniem medialnym, np. „taśmy Gudzowatego”, „lustracja dziennikarzy”, przy jednoczesnym dbaniu o odpowiedni kontekst oraz temat przekazów informacyjnych, tzn. wydarzenie: „zmiany w konstytucji” odnosi się do postulatów zmian konstytucji w kontekście ochrony życia poczętego oraz wszelkich reakcji na te postulaty.

Dodatkowe informacje nt. wyników raportu:

  • liczby przedstawione w zestawieniach i na wykresach odnoszą się do ilości poszczególnych artykułów nie zaś do ilości wystąpień odpowiednich wyrażeń,
  • raport uwzględnia tylko i wyłącznie datę publikacji artykułów, tzn. że artykuły zamieszczone w serwisach WWW poza okresem badania nie zostały uwzględnione w raporcie,
  • raport nie uwzględnia identycznych artykułów obecnych na wielu witrynach, tzn., że obecność na wielu witrynach tego samego artykułu zostanie uznana za pojedyncze zdarzenie.

Więcej informacji nt. technologii NewsPoint znajduje się na stronie: www.newspoint.pl/wyszukiwanie.

Zasady cytowania raportu

W przypadku cytowania raportu lub jego części, prosimy o każdorazowe podawanie źródła pochodzenia danych w następującej formie:
„Źródło: Raport www.newspoint.pl, miesiąc rok”.

W przypadku jakichkolwiek pytań, prosimy o kontakt telefoniczny:
(22) 8 522 006 lub e-mail: newspoint@netsprint.pl .

Wyniki Raportu marcowego

Politycy

Jarosław Kaczyński jest zdecydowanie częściej obecny w mediach niż Lech Kaczyński. Powrót Aleksandra Kwaśniewskiego do polityki sprawił, że w ciągu kilku dni były prezydent wyższe miejsce w rankingu niż bardzo aktywny medialnie Zbigniew Ziobro.

Partie

Spośród partii politycznych w mediach dominuje PiS.

Wydarzenia polityczne

Marcowe wydarzenie, które dotyczyło bezpośrednio przedstawicieli mediów, czyli „lustracja dziennikarzy” nie okazało się najpopularniejszym tematem publikacji online. Najczęściej opisywane i komentowane w mediach był „zmiany w konstytucji” związane z ochroną życia poczętego postulowane przez LPR oraz część PiS.

Sportowcy

Hegemonia Adama Małysza w mediach osiągnęła punkt kulminacyjny właśnie w marcu.

Wydarzenia sportowe

Piłka nożna w postaci Orange Ekstraklasy oraz Ligi Mistrzów to temat niemal połowy publikacji w marcowych wiadomościach sportowych.

Wykonawcy

Najpopularniejszym w mediach wykonawcą muzycznym jest Doda.

Aktorki i Aktorzy

Wśród aktorów zwraca uwagę popularność Anny Dymnej, częściowo związana z jej działalnością wykraczającą poza teatr.

Z aktorów media najczęściej piszą nt. od wielu lat znanych i popularnych: Marku Kondracie, Zbigniewie Zamachowskim oraz Danielu Olbrychskim.

Instytucje finansowe

PKO BP znajduje się na czele rankingu instytucji finansowych. Znacząca cześć artykułów nt. PKO BP nie ma charakteru biznesowego, lecz polityczny.

Stacje telewizyjne

Ranking stacji telewizyjnych ujawnia silną pozycję TVN wśród mediów.

Marki samochodów

Na czele rankingu motoryzacyjnego znalazła się marka BMW. Znaczny wpływ na pozycję BMW miały niewątpliwie artykuły związane z samym Robertem Kubicą.

Ściągnij:
raport w pdf
raport w doc
wykresy w png



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

29 lutego 2024, Robert Sadowski

TVN24, Gazeta Wyborcza i Onet na podium rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

Na czele najnowszego rankingu Najbardziej opiniotwórcze media znajduje się stacja TVN24. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w styczniu 2024 roku redakcja była cytowana przez inne media blisko 5,5 tys. razy. Drugą pozycję zajmuje Gazeta Wyborcza z liczbą ponad 4,1 tys. powołań, a podium zamyka Onet, do którego inni dziennikarze odnosili się przeszło 3,8...

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...

25 stycznia 2024, Robert Sadowski

On The Marketing Tour 2 – relacja z Kielc

23 stycznia poprowadziliśmy w Kielcach szkolenie z cyklu On The Marketing Tour 2 – marketingowych podróży po Polsce. Szóstka ekspertów z Newspoint, Instytutu Monitorowania Mediów i More Bananas pokazała trendy marketingowe, biznesowe doświadczenia, case study, wskazówki i praktyczne inspiracje z monitoringu mediów, analizy danych z mediów, badania wizerunku marki, SEO i content marketingu.

9 stycznia 2024, Robert Sadowski

IMM kupuje Newspoint

4 stycznia br. firmy Newspoint i Instytut Monitorowania Mediów podpisały umowę, w wyniku której 100% udziałów Newspoint zostało kupione przez IMM. Dzięki wymianie doświadczeń między firmami będziemy mogli lepiej rozwijać ofertę, a tym samym skuteczniej spełniać oczekiwania naszych klientów. W obecnych czasach znaczenie ma też rozwój technologii, w tym sztucznej inteligencji. Jesteśmy przekonani, że łącząc...