Monitoring komunikacji w dobie kryzysu

29 stycznia 2009, Paulina Pocheć

Gospodarka weszła w fazę dekoniunktury, czego konsekwencją jest ograniczenie wydatków przez firmy i uważne oglądanie każdej złotówki, zwłaszcza w przypadku działań marketingowych.  W tej sytuacji kluczowy staje się wybór najbardziej skutecznych działań komunikacyjnych, poparty  analizą efektywności tych, które były prowadzone do tej pory. W odpowiedzi na te zjawiska NewsPoint przeprowadził analizę potencjalnych oszczędności, wynikających ze stosowania zaawansowanego systemu monitoringu Internetu. Jak wynika z tej analizy, w przypadku korzystania z takiego systemu, czas wyszukiwania informacji skraca się o połowę i przekłada się na znaczące oszczędności kosztowe. 

Zaawansowane systemy monitorujące Internet są tańsze od tradycyjnych rozwiązań monitoringu – niezależnie od liczby haseł i liczby znalezionych artykułów, miesięczny abonament za korzystanie z systemu jest stały. System monitoringu internetu, w przeciwieństwie do darmowych rozwiązań służących do wyszukiwania informacji w internecie, pozwala też na oszczędności czasowe. Jak wynika z analizy NewsPoint, w przypadku zastosowania systemu monitoringu komunikacji online, czas wyszukiwania informacji skraca się o połowę i przekłada się na znaczące oszczędności kosztowe. Przykładowo, w przypadku firmy zatrudniającej 20 pracowników, przy założeniu, że każdy z nich spędza 2 godziny dziennie na poszukiwaniu niezbędnych mu do pracy informacji w internecie, po zastosowaniu systemu czas ten skraca się o połowę, a oszczędności poczynione w ten sposób sięgają 8800 PLN w skali miesiąca.

PRZYKŁAD:

  • Wielkość organizacji: 20 pracowników
  • Czas  każdego pracownika przeznaczany na wyszukiwanie informacji: 2 godziny dziennie
  • 50% oszczędności  => 1 godzina dziennie (20 godzin dziennie w przypadku 20 pracowników)
  • 20 godz. x 22 dni roboczych w miesiącu = 440 godzin miesięcznie
  • Koszt jednej godziny przepracowanej przez pracownika: 20 zł
  • 20 zł x 440 godz. => około 8800 zł oszczędności miesięcznie

Takie rozwiązanie stanowi również wsparcie w komunikacji kryzysowej,  kiedy na każdą negatywną publikację trzeba reagować jak najszybciej; tym bardziej w dobie błyskawicznego rozprzestrzeniania się informacji przez Internet, gdzie czas na reakcję minutach jest liczony w minutach. Aplikacja może służyć nie tylko do prostego monitorowania internetu pod kątem występowania w nim określonych fraz kluczowych. Dzięki możliwościom konfiguracji ustawień, specjalista od komunikacji może otrzymywać na przykład powiadomienia o nowych artykułach w wybranej przez siebie grupie portali.

„W warunkach niestabilności gospodarczej szczególnego znaczenia nabiera  budowanie wizerunku wiarygodnej firmy za pomocą działań public relations oraz badanie efektywności prowadzonej komunikacji. Kryzys skłania specjalistów do korzystania z narzędzi , które pozwalają na dokładny pomiar efektywności działań komunikacyjnych i jednocześnie nie wymagają wielkich nakładów finansowych”  – mówi Anna Miotk, dyrektor rozwoju biznesu NewsPoint.  „Oferowane przez nas rozwiązanie pozwala firmom planować  efektywną komunikację w internecie w sytuacji, w której konsumpcja mediów drukowanych znacznie spada,  użytkownicy mediów poszukują newsów przede wszystkim w internecie, co z kolei sprawia, że wydawcy prasy koncentrują się na tym medium i umieszczają w nim większość publikowanych przez siebie treści”.

W odróżnieniu od wyszukiwarek i agregatorów treści systemy monitoringu Internetu posiadają zaawansowane możliwości: automatyczne generowanie raportów ilościowych w formatach PDF i xls, dokonywanie oceny jakościowej, oraz możliwość przechowywania artykułów w podręcznym archiwum. Kolejna funkcjonalność to chronologiczne sortowanie wiadomości, w kolejności ich publikacji, czego nie potrafi zwykła wyszukiwarka, której algorytm bazuje zazwyczaj na oglądalności stron niż na datach publikacji artykułów. Ułatwieniem w codziennej pracy specjalisty public relations, webmastera lub redaktora są też powiadomienia na interesujący go temat, co może posłużyć do przygotowywania codziennego przeglądu prasy na swoją stronę internetową.



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



21 marca 2024, Robert Sadowski

Rozwój grupy kapitałowej IMM

W styczniu br. Instytut Monitorowania Mediów SA objął kontrolny pakiet udziałów w PSMM Sp. z o.o. i tym samym w Newton Media Polska Sp. z o.o. oraz wykupił 100% udziałów Newspoint Sp. z o.o. W wyniku podjętych działań Grupa IMM, której współwłaściciele reprezentują wyłącznie polski kapitał, istotnie się poszerzyła.

29 lutego 2024, Robert Sadowski

TVN24, Gazeta Wyborcza i Onet na podium rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce

Na czele najnowszego rankingu Najbardziej opiniotwórcze media znajduje się stacja TVN24. Z danych Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w styczniu 2024 roku redakcja była cytowana przez inne media blisko 5,5 tys. razy. Drugą pozycję zajmuje Gazeta Wyborcza z liczbą ponad 4,1 tys. powołań, a podium zamyka Onet, do którego inni dziennikarze odnosili się przeszło 3,8...

31 stycznia 2024, Robert Sadowski

Rzeczpospolita najbardziej opiniotwórczym tytułem mediowym 2023 roku

W ubiegłym roku polskie media najczęściej powoływały się na informacje podawane przez Rzeczpospolitą. W 2023 roku dziennik zacytowano łącznie 33,9 tys. razy – podaje Instytut Monitorowania Mediów, który publikuje cykliczny raport „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na drugim miejscu w rankingu znalazł się TVN24, który inne tytuły cytowały 33 tys. razy. Wirtualna Polska zajęła trzecie...

25 stycznia 2024, Robert Sadowski

On The Marketing Tour 2 – relacja z Kielc

23 stycznia poprowadziliśmy w Kielcach szkolenie z cyklu On The Marketing Tour 2 – marketingowych podróży po Polsce. Szóstka ekspertów z Newspoint, Instytutu Monitorowania Mediów i More Bananas pokazała trendy marketingowe, biznesowe doświadczenia, case study, wskazówki i praktyczne inspiracje z monitoringu mediów, analizy danych z mediów, badania wizerunku marki, SEO i content marketingu.

9 stycznia 2024, Robert Sadowski

IMM kupuje Newspoint

4 stycznia br. firmy Newspoint i Instytut Monitorowania Mediów podpisały umowę, w wyniku której 100% udziałów Newspoint zostało kupione przez IMM. Dzięki wymianie doświadczeń między firmami będziemy mogli lepiej rozwijać ofertę, a tym samym skuteczniej spełniać oczekiwania naszych klientów. W obecnych czasach znaczenie ma też rozwój technologii, w tym sztucznej inteligencji. Jesteśmy przekonani, że łącząc...