Czy to jest sympatia, czy to jest kochanie? – walentynkowy raport NewsPoint

14 lutego 2008, Paulina Pocheć

NewsPoint przygotował okolicznościowy walentynkowy raport na temat serwisów randkowych. Zestawienie objęło publikacje na temat tych serwisów w internecie pomiędzy 1 listopada 2007 a 13 lutego 2008. W raporcie uwzględniono 15 portali: be2.pl, buziaczki.pl, cafe.gazeta.pl, cyberrandka.pl, fotoflirt.pl, ilove.pl, lovecity.pl, passion.com, randki24.pl, randki.interia.pl, randki.gery.pl, randki.wp.pl, , randki24.pl, single.pl, sympatia.onet.pl. Z zestawienia wynika, że serwisy randkowe nie prowadzą aktywnych działań z zakresu public relations.

Najaktywniejszym tego typu portalem w polskim internecie jest sympatia.onet.pl (34 publikacje). Pozostałe wybrane do badania serwisy w badanym okresie zanotowały po 1-3 publikacje (ilove.pl, randki.interia.pl, randki.wp.pl, randki.o2.pl, cafe.gazeta.pl, fotoflirt.pl), lub też wcale (m.in. cyberrandka.pl, passion.com, randki24.pl czy be2.pl).

Większość publikacji internetowych zawierających nazwy serwisów to wzmianki – często w kontekście prowadzonych kampanii reklamowych czy też innych działań marketingowych. Bardzo często pojawiają się również informacje o potencjalnych zagrożeniach wynikających z randkowania poprzez internet (m.in. proces oskarżonego o zabójstwo kobiety poznanej przez serwis randkowy; temat sponsoringu seksualnego). Artykuły, w których wzmiankowano strony randkowe, poruszały też takie tematy, jak nieudana inwestycja funduszu European Founders w serwis randkowy ilove; porady – jak dobrze zaprezentować się na portalu randkowym i jak umiejętnie z niego korzystać; szukanie partnera przez biuro matrymonialne/serwis randkowy, zalety i wady takiego rozwiązania, etc. Publikacje, które pojawiły się 13 lutego dotyczą ogólnego spadku popularności serwisów randkowych.

Przy tworzeniu listy stron do badania korzystano ze statystyk Alexa.com. Z analiz tych statystyk wynika, że przed walentynkami wyraźnie zaczyna rosnąć ruch na portalach randkowych. Nie ma to jednak wyraźnego przełożenia na liczbę publikacji – przynajmniej tuż przed 14 lutego. Mała ilość artykułów może wynikać z większego nacisku położonego przez te portale na działania reklamowe lub linki sponsorowane oraz z niestosowania działań public relations online. Prowadzi to do niezbyt optymistycznego wniosku, że portale niedoceniają PR w internecie, chociaż swoją ofertę kierują właśnie do internautów.

Podsumowanie przygotowano przy wykorzystaniu usługi monitorowania internetu NewsPoint (www.newspoint.pl).



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 marca 2024, Robert Sadowski

Legia Warszawa dominowała w mediach w lutym 2024

Legia Warszawa w lutym 2024 r. była zdecydowanie najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy w Polsce. W Fortuna I Lidze tradycyjnie rządziła Wisła Kraków, a wśród polskich piłkarzy Robert Lewandowski – wynika z analizy „Piłka w grze” Instytutu Monitorowania Mediów.

4 marca 2024, Robert Sadowski

W styczniu na czele Raportu „O tym się mówi”publikacja Gazety Wyborczej

W styczniowym Raporcie „O tym się mówi” w 2024 roku na czołowej pozycji znalazł się artykuł pt. „Prokurator Ziarkiewicz latami blokował sprawy dotyczące polityków PiS. Nasze źródło: »Trafiały do zamrażarki w służbowym garażu«” autorstwa Jacka Brzuszkiewicza z Gazety Wyborczej. Raport jest przygotowywany co miesiąc przez Instytut Monitorowania Mediów i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu...

19 czerwca 2023, Robert Sadowski

Zmiany w świadomości ekologicznej Polaków – sukces czy alarm – V edycja badania EKObarometr

Eko Entuzjastów aż trzykrotnie więcej niż Eko Krytyków. Stabilna pozycja Eko Troskliwych i przyrost ekologicznie Zagubionych – to wnioski z najnowszej edycji badania EKObarometr realizowanego przez instytut badawczy SW Research. Newspoint jest patronem medialnym badania.

17 listopada 2022, Robert Sadowski

Raport IV Pomiaru EKObarometru

EKObarometr to cykliczne, ogólnopolskie badanie poświęcone analizie aktualnych postaw i nastrojów polskich konsumentów wobec ekologii w poszczególnych sferach życia. W tym roku Newspoint został partnerem medialnym IV Pomiaru EKObarometru.

31 sierpnia 2022, Robert Sadowski

Home office oczami internautów – Raport Newspoint

Zespół redakcyjny Newspoint, przy współudziale zaproszonych partnerów, opracował raport dotyczący pracy zdalnej widzianej z perspektywy internautów – zarówno pracowników, jak i pracodawców.