Krytyczne godziny kampanii okiem NewsPoint

NewsPoint podsumował ostatni tydzień kampanii wyborczej. Tym razem firma sprawdziła, jak godzina po godzinie kształtowała się ilość publikacji na temat pozytywnych i negatywnych bohaterów ostatnich dni kampanii.

We wtorek i środę w mediach zawrzało w związku z tematem prowokacji CBA wobec posłanki Beaty Sawickiej. Poniedziałkowa konferencja szefa CBA – Mariusza Kamińskiego – zaowocowała nielicznymi publikacjami (4) we wtorek rano. Prawdziwy wysyp informacji na ten temat pojawił się jednak po godzinie 12, po emocjonalnym wystąpieniu w mediach posłanki Sawickiej. We wtorek najwięcej publikacji na jej temat pojawiło się o godzinie 14.

Mariusz Kamiński wymieniany był w tym czasie nieco rzadziej, jednak wykres przedstawiający jego aktywność medialną jest silnie skorelowany z adekwatnym wykresem dotyczącym Beaty Sawickiej. Większa ilość artykułów nt. szefa CBA o godzinie 17 jest wynikiem przede wszystkim masowej krytyki akcji CBA przez opozycję oraz wyjaśnień premiera.

Politycy w Internecie
W piątek, czyli ostatnim dniu kampanii wyborczej, rano w mediach rządził Donald Tusk. Działo się tak głownie z powodu lawiny publikacji o przewadze PO w sondażach, poparciu Kazimierza Marcinkiewicza dla PO i spekulacji na temat przyszłego premiera i koalicji. O 21.30 naglę zwiększyła się ilość informacji na temat Jarosława Kaczyńskiego, związanych z jego przedwyborczym orędziem.

Politycy w Internecie

Waldemar Pawlak w ostatnich godzinach kampanii nie był zbyt aktywny medialnie – bezpośrednim efektem jego porannej konferencji prasowej były 3 publikacje, które pojawiły się około godziny 11.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *