(Grono)władne wśród polskich serwisów społecznościowych

28 sierpnia 2007, Paulina Pocheć

Przygotowaliśmy kolejny raport – tym razem na temat najpopularniejszych polskich i anglojęzycznych serwisów społecznościowych, które najczęściej pojawiają się w polskich mediach online od początku 2007 roku. Z raportu wynika, że najaktywniejsze komunikacyjnie są Grono i MojaGeneracja.pl. Najwięcej wzmianek – niekoniecznie związanych z działaniami komunikacyjnymi firmy – dotyczy MySpace.com.

Wśród polskich serwisów zdecydowanie najczęściej wymieniane jest Grono.net. Od 1 stycznia do 28 sierpnia pojawiło się w polskim Internecie 356 razy. Najwięcej artykułów opublikowano w 3. tygodniu stycznia (57), w 2. połowie maja (43) oraz w ostatnim tygodniu lipca (44) i pierwszym tygodniu sierpnia (25).

Duża ilość artykułów na temat tego serwisu w styczniu była związana z wprowadzeniem nowej wersji serwisu, a także z dwiema problemowymi sytuacjami: pojawieniem się w wynikach wyszukiwania Google profili użytkowników oraz błędem umożliwiającym przejęcia hasła użytkownika. Z kolei ostatnie publikacje są w większości efektem komunikatów dotyczących udostępnienia mobilnej wersji serwisu oraz mianowania Grażyny Ogrodnik nowym dyrektorem sprzedaży.

W polskim Internecie często pojawiają się również artykuły i wzmianki o serwisie społecznościowym użytkowników Gadu-Gadu – MojaGeneracja.pl. W analizowanym okresie pojawiło się 268 publikacji na jego temat. Wiele publikacji wynika z aktywności komunikacyjnej właściciela serwisu. Niedawno firma informowała m.in. o udostępnieniu mobilnej wersji komunikatora, pierwszych akwizycjach, a także o ekspansji na rynek rumuński i bułgarski. O połowę mniej publikacji internetowych zanotowała ciesząca się jednak olbrzymią popularnością wśród użytkowników Fotka.pl (133 publikacje). Informacje na temat tego serwisu dotyczyły najczęściej obecności w badaniach Megapanel PBI/Gemius wśród serwisów o największej licznie odsłon oraz planów wejścia na rynek wirtualnych operatorów telefonii komórkowej. Dość często pojawiają się również publikacje na temat. założyciela tego serwisu – Rafała Agnieszczaka.

Ilość wzmianek o MySpace (1670) zdecydowanie przewyższa liczbę artykułów na temat nie tylko innych anglojęzycznych serwisów społecznościowych, ale również na temat Grona. Wiele z nich dotyczy informacji publikowanych na MySpace przez gwiazdy show-businessu, a nawet polityków.
Od maja w polskich mediach online pojawia się serwis Bebo.com, który w rodzimej Wielkiej Brytanii stał się popularniejszy niż MySpace. Pod koniec lipca została uruchomiona polska wersja serwisu.

Zastanawiająca jest stosunkowo niska liczba informacji na temat serwisów zrzeszających profesjonalistów. Dotyczy to zarówno anglojęzycznego LindkedIn (56 publikacji), jak i jego polskich klonów: GoldenLine.pl (86), Biznes.net (55) oraz Profeo.pl (12).
Ściągnij:
wykresy



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 marca 2024, Robert Sadowski

Legia Warszawa dominowała w mediach w lutym 2024

Legia Warszawa w lutym 2024 r. była zdecydowanie najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy w Polsce. W Fortuna I Lidze tradycyjnie rządziła Wisła Kraków, a wśród polskich piłkarzy Robert Lewandowski – wynika z analizy „Piłka w grze” Instytutu Monitorowania Mediów.

4 marca 2024, Robert Sadowski

W styczniu na czele Raportu „O tym się mówi”publikacja Gazety Wyborczej

W styczniowym Raporcie „O tym się mówi” w 2024 roku na czołowej pozycji znalazł się artykuł pt. „Prokurator Ziarkiewicz latami blokował sprawy dotyczące polityków PiS. Nasze źródło: »Trafiały do zamrażarki w służbowym garażu«” autorstwa Jacka Brzuszkiewicza z Gazety Wyborczej. Raport jest przygotowywany co miesiąc przez Instytut Monitorowania Mediów i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu...

19 czerwca 2023, Robert Sadowski

Zmiany w świadomości ekologicznej Polaków – sukces czy alarm – V edycja badania EKObarometr

Eko Entuzjastów aż trzykrotnie więcej niż Eko Krytyków. Stabilna pozycja Eko Troskliwych i przyrost ekologicznie Zagubionych – to wnioski z najnowszej edycji badania EKObarometr realizowanego przez instytut badawczy SW Research. Newspoint jest patronem medialnym badania.

17 listopada 2022, Robert Sadowski

Raport IV Pomiaru EKObarometru

EKObarometr to cykliczne, ogólnopolskie badanie poświęcone analizie aktualnych postaw i nastrojów polskich konsumentów wobec ekologii w poszczególnych sferach życia. W tym roku Newspoint został partnerem medialnym IV Pomiaru EKObarometru.

31 sierpnia 2022, Robert Sadowski

Home office oczami internautów – Raport Newspoint

Zespół redakcyjny Newspoint, przy współudziale zaproszonych partnerów, opracował raport dotyczący pracy zdalnej widzianej z perspektywy internautów – zarówno pracowników, jak i pracodawców.