Roman atrakcyjniejszy niż Allegro?

2 sierpnia 2007, Paulina Pocheć

Kontrowersyjność oraz częste konflikty są najskuteczniejszymi sposobami na popularność. Jedna z największych w Polsce firm z branży e-commerce – Allegro.pl – pojawia się w polskim Internecie niemal 20 razy rzadziej niż partia Prawo i Sprawiedliwość.

Biznes budzi największe emocje w połączeniu z polityką lub sportem. Wysoka pozycja najpopularniejszych firm z branż finansowej, IT oraz telekomunikacyjnej wynika najczęściej bądź z publikacji w kontekście politycznym lub na przykład z faktu sponsorowania drużyn sportowych.

Kontrowersyjność oraz częste konflikty są najskuteczniejszymi sposobami na popularność. Jedna z największych w Polsce firm z branży e-commerce – Allegro.pl – pojawia się w polskim Internecie niemal 20 razy rzadziej niż partia Prawo i Sprawiedliwość.

Biznes budzi największe emocje w połączeniu z polityką lub sportem. Wysoka pozycja najpopularniejszych firm z branż finansowej, IT oraz telekomunikacyjnej wynika najczęściej bądź z publikacji w kontekście politycznym lub na przykład z faktu sponsorowania drużyn sportowych.

W pierwszym półroczu 2007 roku w polskim Internecie najczęściej pojawiało się nazwisko premiera Jarosława Kaczyńskiego (21683 wystąpienia). Jego brat, Lech Kaczyński, cieszy się niewiele mniejszą popularnością (15656). Na kolejnych miejscach w rankingu znajdują się Andrzej Lepper i Roman Giertych.

Firmy informatyczne

Od stycznia do czerwca 2007 nazwa Microsoft pojawiła się w polskim Internecie niemal 2 razy tyle, co kolejna firma w rankingu, czyli Google. Na trzecim miejscu znalazł się Prokom. Wysoka pozycja polskiej firmy, która wynika w dużej mierze z obecności marki w nazwie zespołu koszykarskiego z Sopotu (Prokom Trefl Sport), potwierdza wartość, jaką daje organizacji sponsoring sportowy.

E-commerce

Polski e-commerce wymieniany jest w mediach online dość rzadkoh. Dominują najważniejsi gracze na rynku: Allegro (1840) i Ebay (927). Mamy tu do czynienia z sytuacja podobną jak w przypadku firm informatycznych – lider rankingu pojawiał się w polskim Internecie 2 razy częściej niż druga w kolejności firma.

Telekomunikacja

Pierwsze miejsce marki Orange w rankingu jest wynikiem częstego pojawiania się w mediach tematu Orange Ekstraklasy. Jest to kolejny przykład wymiernych korzyści wizerunkowych ze sponsoringu sportowego. Z kolei operator P4 znalazł się na 3. pozycji dzięki szeroko komentowanej w mediach kampanii promocyjnej marki Play,


Sportowcy

Polski Internet został opanowany przez Roberta Kubicę (10338 publikacji). Kierowca Formuły 1 jest wymieniany ponad dwukrotnie częściej niż Adam Małysz. Grupę sportowców która najczęściej pojawia się w polskim Internecie stanowią piłkarze.

Wykonawcy

Kontrowersyjność jest sprawdzonym sposobem na popularność w Internecie, o czym świadczy stabilna pierwsza pozycja Dody w naszym podsumowaniu. Znaczący skok popularności odnotował zespół Myslovitz, który w maju wystąpił na Juwenaliach w kilku miastach oraz pojawiał się często w zapowiedziach Festiwalu w Jarocinie. Miłą niespodzianką jest wysoka, 4. pozycja znacznie bardziej ‘niszowego’ muzyka – Leszka Możdżera.

Aktorki i Aktorzy

Nazwisko Krystyny Jandy pojawiało się w polskim Internecie najczęściej m.in. za sprawą jej udziału w reklamie jednego z banków, premierze „Boskiej” oraz działalności związanej z teatrem Polonia. Anna Dymna znalazła się na drugim miejscu m.in. ze względu na jej działalność charytatywną.
Borys Szyc od kilku miesięcy jest najpopularniejszym polskim aktorem. Przyczyniła się do tego między innymi gówna rola w filmowej adaptacji sztuki „Testosteron”. Z kolei drugi w rankingu aktorów Jerzy Stuhr w kwietniu skończył 60 lat, a w maju rozpoczął zdjęcia do swojego nowego filmu: „Korowód”.

Instytucje finansowe

O instytucjach finansowych, takich jak PKO BP czy PZU bardzo często pisze się w kontekście politycznym. Z kolei bank BPH swoją wysoką pozycję w rankingu zawdzięcza informacjom giełdowym.

Stacje telewizyjne

O pierwszym miejscu TVN przesądziły publikacje na temat programu „Taniec z Gwiazdami”, wyników finansowych Grupy ITI oraz „Sopot Festival”.

Marki samochodów

Sukcesy Roberta Kubicy przełożyły się na znaczny wzrost popularności marki BMW – była wymieniana w serwisach internetowych i blogach aż 8020 razy. Kolejny w naszym rankingu Volkswagen ma aż o 1/3 mniej publikacji.

 

Ściągnij:
raport w doc
wykresy



Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*



14 marca 2024, Robert Sadowski

Legia Warszawa dominowała w mediach w lutym 2024

Legia Warszawa w lutym 2024 r. była zdecydowanie najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy w Polsce. W Fortuna I Lidze tradycyjnie rządziła Wisła Kraków, a wśród polskich piłkarzy Robert Lewandowski – wynika z analizy „Piłka w grze” Instytutu Monitorowania Mediów.

4 marca 2024, Robert Sadowski

W styczniu na czele Raportu „O tym się mówi”publikacja Gazety Wyborczej

W styczniowym Raporcie „O tym się mówi” w 2024 roku na czołowej pozycji znalazł się artykuł pt. „Prokurator Ziarkiewicz latami blokował sprawy dotyczące polityków PiS. Nasze źródło: »Trafiały do zamrażarki w służbowym garażu«” autorstwa Jacka Brzuszkiewicza z Gazety Wyborczej. Raport jest przygotowywany co miesiąc przez Instytut Monitorowania Mediów i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu...

19 czerwca 2023, Robert Sadowski

Zmiany w świadomości ekologicznej Polaków – sukces czy alarm – V edycja badania EKObarometr

Eko Entuzjastów aż trzykrotnie więcej niż Eko Krytyków. Stabilna pozycja Eko Troskliwych i przyrost ekologicznie Zagubionych – to wnioski z najnowszej edycji badania EKObarometr realizowanego przez instytut badawczy SW Research. Newspoint jest patronem medialnym badania.

17 listopada 2022, Robert Sadowski

Raport IV Pomiaru EKObarometru

EKObarometr to cykliczne, ogólnopolskie badanie poświęcone analizie aktualnych postaw i nastrojów polskich konsumentów wobec ekologii w poszczególnych sferach życia. W tym roku Newspoint został partnerem medialnym IV Pomiaru EKObarometru.

31 sierpnia 2022, Robert Sadowski

Home office oczami internautów – Raport Newspoint

Zespół redakcyjny Newspoint, przy współudziale zaproszonych partnerów, opracował raport dotyczący pracy zdalnej widzianej z perspektywy internautów – zarówno pracowników, jak i pracodawców.